Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 19:40 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Bedste gamer bærbar til 7k?

Hey :) Jeg leder efter den bedste "gamer" bærbar til max 7k. Skærmen må ikke være mindre end 15,6.
- Jeg syntes selv at denne hp: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715529 er en mulighed, men jeg har fået at vide at hp's nemt brænder sammen, og at deres system i det hele taget er ret usikkert.

Så jeg håber i vil komme med nogle forslag, eller en kommentar til min observation af hp'en.

Håber på lidt hjælp, på forhånd tak.

//freddii
Avatar billede besle Nybegynder
26. april 2010 - 19:51 #1
Kan ligeså godt sige det med det samme:

Pro's for den bærbar:
Den er HP mærket, og dermed rimeligt godt
8-cellet batteri

Con's:
dens processor, Grafik, og Ram er outdated, især til den pris.

tag derfor istedet denne:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721390

Pro's
Større skærm
I5 processor, med Hyperthreading og Hyperboost
DDr 3 ram
Grafikkort med DirectX 11 understøttelse.
Den er ASUS
Større Harddisk

Con's
Den kører ikke Fuld HD
Den har 6-cellet batteri
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2010 - 20:00 #2
Du glemte 2 pro´s:
2 års fuld garanti og 1 år på batteri.
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 20:04 #3
Næsten enig - dog er Asus`en MINDRE i skærm (16")
Har bl.a selv foreslået den Asus i spørgers andet spg.
http://www.eksperten.dk/spm/907962#reply_7581347
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 20:10 #4
Fordelle ved hp'en som jeg syntes du glemmer i forhold til Asus: 17,3 tommer - 6.579,00 DKK istedet for  7.093,00 DKK - 1600x900 opløsning istedet for 1366 x 768 - kører med spindehastighed på 7200rpm istedet for 5400rpm.

- Men jeg skal ikke sige hvor vigtigt det er, da min computerviden ikke er alverden. Og så kan jeg ikke forstå at du skriver asus til at have en større skærm end hp'en?

Tak for dit svar!
Håber på flere forslag.

//freddii
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 20:13 #5
Men i mener alle Asus'en er toppen til de max 7k?
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 20:17 #6
#2 - hvor ser du det :)?
Avatar billede besle Nybegynder
26. april 2010 - 20:21 #7
Havde set det som 15.4" skærm -.- Min fejl allesammen.

#6
Det er vidst en generel markeds garanti for ASUS bærbare
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 20:21 #8
Korrekt med mindre opløsning, men det skyldes 16" skærmen
Du vil ikke kunne mærke forskel på 5400/7200 rpm.

Garanti:
http://support.asus.com/repair/repair.aspx?SLanguage=en-us

http://support.asus.com/service/service.aspx?no=407&SLanguage=en-us
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 20:30 #9
Okay.

Hvis jeg køber den asus, som jeg nok gør, kan jeg så være tryg ved at købe den hos hjemmesider som #Getmore.dk - nu det er den billigste side. Jeg har aldrig før investeret i computere online, så jeg føler mig ikke ret sikker.

- Med hensyn til garanti på Asus bærbare. Lad os sige at jeg taber den, eller taber sodavand i den, og den derved ødelægges. Kan jeg så bare bytte den til en ny udgave - eller skal det være grundet af, at jeg simpelthen slider den op?

igen, tak for de mange kommentarer.

//freddii
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 20:53 #10
Folks mening om at handle hos www.getmore.dk
http://www.trustpilot.dk/review/www.getmore.dk

Garanti.
Tab eller sodavan mener jeg ikke er dækket under den alm. garanti, altså ting der er "selvforskyldt", der skal du tegne en udvidet forsikring.

Derimod er fejl/mangler på hardware altid dækket.
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. april 2010 - 20:57 #11
Der er nye ejere af Getmore, så det kan være de er gode nok nu...
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 21:04 #12
Okay, super.

Så hvis der sker det med min kommende Asus, at min fps i spil lige pludselig bliver helt åndsvag dårlig, ligesom det står til ved min nuværende computer (og der ikke findes en løsning), så kan jeg få den byttet/lavet. Det skyldes jo nok, at computeren er et par år gammel, og hardwaren bare ikke kan upgrades mere - men i det tilfælde, vil det så være muligt?
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 21:14 #13
Hvis maskinen som ny, kan kører de spil flydende og du hen af vejen oplever at den IKKE kan spille dem flydende mere - så er det fordi maskinen "sandertil" med alt muligt crap eller du ikke holder den vedlige med div. opdateringer og oprydninger.

Hvis derimod at den f.eks ikke kan vise noget på skærmen mere, så kan det være defekt grafik og det dækkes indenfor de 2 år.
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 21:19 #14
Okay.

- Maskinen kan vel godt "sandetil" selvom du holder den ved lige, hvor du så til sidst ikke kan gøre ret meget ved det?

Jeg lukker den her, tak for jeres svar. :)

//freddii
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 21:20 #15
Okay.

- Maskinen kan vel godt "sandetil" selvom du holder den ved lige, hvor du så til sidst ikke kan gøre ret meget ved det?

Jeg lukker den her, tak for jeres svar. :)

//freddii
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 21:30 #16
Jo man kan holde den vedlige, rydde op, tjekke for malware/virus osv.
Eng immelem er en formatering og nyinstallation også på sin plads

Det er ikke dig der skal lægge svar for at lukke :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede besle Nybegynder
26. april 2010 - 21:40 #17
Eventuelt. Når du har modtaget computeren, kan du jo installere disse programmer:

Gamebooster (Frigør Ram, til en bedre spil oplevelse. kan derudover defragmentere dine spil, så de kører hurtigere)
ATI tool (hvis du vil overclocke GPU via software)
CCLeaner (rydder op i dine arkiver, og sørger for en masse plads)
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 13:07 #18
Jeg forstå ikke helt hvad ATI tool gør/ jeg ved ikke hvad gpu er?
Avatar billede besle Nybegynder
27. april 2010 - 13:15 #19
GPU = Grafikkortet.

Ati Tool ændrer på clock frekvensen i dit grafik kort. Dog skal man passe på ikke at overdrive hævelsen i clock frekvensen, så meget at Grafikkortet brænder af, da garanti ikke dækker.
Ati Tool er dog også så glimrende indrettet, at det kan søge på hvor meget det kan overclocke, ved at foretage en test af systemet. Jeg har selv brugt dette på min stationære, på et gammelt ATI radeon X1300 grafikkort, som havde 400mhz som standard clock. Efter at have kørt testen, fandt jeg ud af at jeg kunne hæve frekvensen helt op til 580, hvilket alligevel gav en del bedre spil oplevelse, på trods af at jeg kører med et budget grafikkort.

I tilfælde af at du ikke er bekendt med overclocking så check det her: http://da.wikipedia.org/wiki/Overclocking
Avatar billede haverslev Novice
27. april 2010 - 13:27 #20
Man skal være meget meget varsom med brug af ATI tool i en bærebar, da kølingen er meget mere indviklet i en bærebare og målrettet mod de enkelte komponenter - end det er i en stationæres kabinet, hvor der er store blæsere i kabinettet og blæsere i selve ATI grafikkortet til at køle en evt. højere varmeudvikling ned.
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 20:20 #21
Kan i fortælle mig helt præcis hvordan man bruger ATI tool? Hvor meget jeg kan rykke med Core og Memory osv. Jeg aner ikke hvordan jeg bruger det, og når jeg trykker " Find max Mem" f.eks, så kommer fejlen.

"The video card you selected for overclocking in ATITool does not seem to be used by windows.

Visual testing has been disabled.

To fix this, go to Display Properties, Settings and enable the monitor output of the car" -> det har jeg selvfølgelig prøvet,men uden held. Jeg kan ikke finde enable knappen nogle steder.

Jeg skal lige sige at jeg har installeret nyt styresystem på denne computer, hvor alt på computeren blev slette, og alle driver blev u-opdaterede (jeg har selvfølgelig opdateret dem igen).
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 20:23 #22
Det er ikke fordi jeg har fået min nye computer hjem, jeg vil bare lige høre hvordan det virker inden jeg forsøger på den nye, og så syntes jeg det kunne være fedt hvis det kunne give min nuværende computer et skub, så jeg kan komme til at spille css i fuld kval. uden fps drops igen indtil.

- Tak for besvarelserne, i er virkelig hjælpsomme :)
Avatar billede besle Nybegynder
27. april 2010 - 20:42 #23
Du kan ikke bruge ATI tool på en Pc der ikke har et ATI grafikkort, hvilket nok forklarer det problem du møder^^
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 20:47 #24
Okay, sry *g* den kunne jeg have forudset :D

- Hvilket program anvender jeg så ~ jeg har læst mig til at PowerStrip skulle være godt?
Avatar billede besle Nybegynder
27. april 2010 - 20:52 #25
Kommer meget an på hvilket grafikkort du har?
Personligt synes jeg at powerstrip er røv irriterende, mest fordi den starter op med computeren
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 21:06 #26
^NVIDIA GeForce 8600M GS .
- Men hvad vil det sige at overclocke Memory som der står? Giver det mere plads på computeren eller hvordan :)?
- Det samme med Core, hvilken forskel gør det, og hvor meget kan jeg booste de to ting.
Avatar billede besle Nybegynder
27. april 2010 - 21:31 #27
Som regel overclocker man ikke Memory, da det nærmest ikke er til at rokke ret meget, men Core clock, er netop hvor hurtig grafikkortet kører
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. april 2010 - 21:38 #28
Og husk at man som udgangspunkt IKKE overclocker mens der er garanti på.
Sker der noget og den skal til rep. så kan det ses hvis den har været overclocket.
Avatar billede freddii Nybegynder
27. april 2010 - 21:42 #29
Okay, hvilket program er bedst til at overclocke mit grafikkort? :)
Avatar billede haverslev Novice
28. april 2010 - 08:25 #30
Hvis man allerede, inden man få sin bærebare, roder med tanken om at oveclocke den - så vil jeg sige at det er uforsvarligt og du bør kigge på et stationær istedet for, dan den bedre kan holde til det.
Tillige skal man være opmærksom på, at leve tiden forringes på de dele der overclockes
Avatar billede freddii Nybegynder
28. april 2010 - 22:20 #31
Okay - Tak for hjælpen allesammen. Jeg fik en masse spørgsmål besvaret, og det er jeg super taknemlig for!

Konklusion af tråd:
Efter forskellige meninger er vi kommet frem til, at den bedste "gamer" computer (til under 7k) er http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721390..

Vedhæftende konklusioner:
//besle// skriver ~ Eventuelt. Når du har modtaget en ny computer, kan du jo installere disse programmer for øget spilkvalitet:

Gamebooster (Frigør Ram, til en bedre spil oplevelse. kan derudover defragmentere dine spil, så de kører hurtigere)
ATI tool (hvis du vil overclocke GPU via software)hvis du ikke ved hvad overclocking er, så kan du læse om det her --->http://da.wikipedia.org/wiki/Overclocking
CCLeaner (rydder op i dine arkiver, og sørger for en masse plads)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. april 2010 - 22:52 #32
Hvad er grunden til at du tager point selv?
Avatar billede freddii Nybegynder
29. april 2010 - 21:55 #33
Grunden er at ingen er jeg har lagt et svar, og derfor kan jeg ikke give jer de point? ;s - Men jeg vil hellere end gerne gøre det hvis det er muligt?
Avatar billede haverslev Novice
29. april 2010 - 22:09 #34
Du bør sætte dig lidt i reglerne for brug af Eksperten :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5

Hele sammenhængen her:
http://www.eksperten.dk/faq

http://www.eksperten.dk/brugerbetingelser
Avatar billede freddii Nybegynder
29. april 2010 - 22:18 #35
- det må i meget undskylde, kan jeg på nogen måde give jer point nu?
Avatar billede haverslev Novice
01. maj 2010 - 17:40 #36
Nej du kan ikke give points til andre i et afsluttet spørgsmål.
Eneste måde er, at oprettet et nyt spørgsmål med ref. hertil

Ps. du skal ikke oprette et nyt spørgsmål for evt. min skyld.
Avatar billede nelk Nybegynder
17. juni 2012 - 09:31 #37
nu har jeg lige bestilt en nye gamer bærbare på 5 kilo og 8 gb ram 500 gb hardisk og i7 processor fra alienware (dell)for 7950. det bedste af det hele var nok den gode service jeg ringede også der ind for at spørge og fik et tilbud med en i7 processor istedet for en i5  processor 8 gb ram istedet for 6 gb ram gratis med og computeren blev i forvejen sat 1000 kr ned så jeg sparede 2500 kr. ca. så jeg vil råde jer dell. ( er ik hel enig med de andrer :-D) jeg kender også en pro. gamer og det var ham der rådte mig til det.
jeg vil bare ønske jer held og lykke :-D
ps. bestil det på dells hjemmeside :-D