Avatar billede microjet Nybegynder
26. april 2010 - 19:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

problem med kørsel af published applikation

Hejsa

Jeg har en applikation der bliver published til FTP.

Når den så er installeret (så den virker offline) kan jeg ikke starte andre forms op fra hoved applikationen. Disse forms ligger i andre dll'er.

Det virker heller ikke hvis jeg lokalt køre exe-filen, så jeg ved ikke om det har noget med det at gøre

Det hele virker fint i debug mode... alt køre som det skal

Er der et eller andet flueben jeg har glemt, eller kan I komme i tanke om andre problemer!

M.v.h

Tue
Avatar billede Syska Mester
26. april 2010 - 22:47 #1
Da man ikke kan køre filer fra en FTP ... henter du det ned ... og så installere det eller ?

Sikkert på du har included de DLL's under publish settings mener jeg det er.

mvh
Avatar billede microjet Nybegynder
26. april 2010 - 23:01 #2
Hvis jeg køre programmet med F5 (debug)... virker det fint

Hvis jeg køre exe-filen der er genereret, virker det ikke

Dvs. programmet starter fint op, men når jeg vil starte en anden form op sker der bare ikke noget.

Den ville brokke sig hvis dll'en ikke var der... den ligger også sammen med applikationen så det er ikke det.

Applikationen installeres til ofline brug fra websiden... uploades blot via FTP
Avatar billede Syska Mester
26. april 2010 - 23:22 #3
Det kan være et spm om Trust til den hjemmeside så ... alt efter hvad du bruger i din app.

har du en try/catch som måske fanger om gemmer de fejl ... da jeg er ret overbevist om du får nogle access/violation/permission exceptions ...

// ouT
Avatar billede microjet Nybegynder
26. april 2010 - 23:29 #4
Som jeg skrev så er det en applikation der køres offline/lokalt, men installeres fra en webside

det virker heller ikke når jeg køre exefilen der genereres... jeg tænkte bare om det kunn eha noget med det der published at gøre.... det er ikke sikkert

Men det køres IKKE fra nettet!
Avatar billede Syska Mester
26. april 2010 - 23:53 #5
Nej, det er jeg klar over ...

Men udgiver er fra nettet ... en hjemmeside. Hvis du måske i dit program bruger ting i den næste form som kræver et højere trust level kan det jo ske at det ikke virker ... og ikke smider nogen exception.

Men du skriver det virker med et debug build, men ikke med release build eller ?

har du prøvet 2 simple forms ... som ligner dit andet program og se om det virker når du laver en publish ? altså lidt samme måde, bare uden nogen funktionalitet ...
Avatar billede microjet Nybegynder
27. april 2010 - 09:09 #6
Øhhh! fandt problemet... manglede en fil ;-)

Der er én eller flere filer der ikke bliver published... og dermed kan formen ikke starte da den var afhængig af disse filer!

Men tak fordi du lige hængte på!
Avatar billede Syska Mester
27. april 2010 - 09:13 #7
Det var faktisk et af mine første svar med, at du havde glemt nogen DLL's eller filer ... under include for dit project.

Du sagde du havde alle filer med.

mvh
Avatar billede Syska Mester
18. januar 2011 - 01:34 #8
hmmm
Avatar billede microjet Nybegynder
18. januar 2011 - 11:32 #9
Hej Buzzz

Jeg har blot lukket gamle indlæg uden postet svar... hvis du havde postet et svar havde du såmænd fået point selv om problemet ikke er løst.

Jeg har ikke glemt nogle filer... de bliver bare ikke kopieret med af en eller anden grund... jeg har nogle mærkelige problemer med publish... Jeg har endnu ikke fundet selve grunden til problemet.

Jeg har en laptop med win7 hvor det ikke køre... jeg kan ikke finde filerne, så de mangler måske.... men på stort set alle andre installationer køre det bare, så der er stadig noget meget uldent ved det.
Avatar billede microjet Nybegynder
18. januar 2011 - 11:48 #10
Avatar billede Syska Mester
18. januar 2011 - 14:39 #11
Ja, jeg kunne se der var kommet en masse mail fra experten :-)

Normalt bliver der ikke postet svar, forend spørger acceptere det. Lidt forskelligt herinde.

Jeg smider svar i det andet spørgsmål.