Avatar billede trolle Nybegynder
20. juli 2001 - 16:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP uden internet?!?

Jeg har et lille problem...  Jeg har slæbt min com. med på ferie hvor jeg ikke har internet, og det er åbenbart ikke så smart!!!  For nu kan jeg ikke teste det php jeg har lavet...

Min apache server laver ganske simpelt ikke .php\'en om til html før det bliver sent til min egen browser?

Hvad gør jeg for at få det til at virke uden jeg er koplet på nettet?

jeg bruger en apache server i win 2k og har IE 5.0, er der mere i har brug for at vide så spr. endelig!!!

-Trolle
Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2001 - 16:04 #1
kan du ik bare ændre ip\'en på sitet til 127.0.0.1 (localhost)
Avatar billede blood Nybegynder
20. juli 2001 - 16:05 #2
trolle >> Har du instaleret PHP4 ???
Avatar billede cyberdude Nybegynder
20. juli 2001 - 16:07 #3
du skal dovnloade php fra www.php.net og instalere på din maskine........
så virker det...... og så skal der selvf. også lige rettes i nogle linier i conf. filen til apachen........
Avatar billede uller Nybegynder
20. juli 2001 - 16:20 #4
hosk også at rette i php.ini filen!!!
Avatar billede trolle Nybegynder
20. juli 2001 - 16:24 #5
Jeg har får haft det til at køre glimrenede!!!
Dvs. jeg har downloaded fra www.php.net og instaleret i apache serveren...

Jeg har også prøvet at skrive min egen ip i IE uden held...
(Jeg fandt min egen ip inde i diablo 2...)

Men det er ikke den addr. som du har skrevet space...
Jeg kan prøve dit når jeg kommer hjem i aften!
Avatar billede limemedia Nybegynder
20. juli 2001 - 16:42 #6
hint : 127.0.0.1 er en loopback adresse der giver dig din egen pc`er ! du kan ogsaa anvende det navn du gav din computer samt den IP adresse... nok om det, du har fattet pointen (gaar jeg ud fra)
Avatar billede jasber Nybegynder
21. juli 2001 - 02:47 #7
Problemet er nok at du ikke har lavet de rette entrys i din httpd.conf.

Her er installations instrukserne taget fra den \"install.txt\" der følger med PHP4:

Installtion instructions

Apache:
1. Stop the Apache Webserver.
Edit the httpd.conf and put in these lines, modified to your environment:
2. Unzip the Package to c:\\php, now move php4ts.dll to the windows/system(32) directory, overwritte any older file!

# for the apache module
LoadModule php4_module c:/php/sapi/php4apache.dll
AddType application/x-httpd-php .php4

#for the cgi binary (you can use that one compiled with force cgi redirect too)
ScriptAlias /php4/ \"C:/php/\"
Action application/x-httpd-php4 \"/php4/php.exe\"
AddType application/x-httpd-php4 .php

3. Copy the php.ini-dist to your sysroot (directory where you installed windows), rename it to php.ini, and
edit the php.ini to fit your needs.
4. Restart the Apache server.