Avatar billede rexfox Nybegynder
25. april 2010 - 19:24 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Windows CE Bootloader / Flash Software

Hej !!!

Jeg har anskaffet en såkaldt Thin Client, en lille boks der fungere som Multi-user Network Computing RDP Terminal.

Den videregiver bare fjernskrivebord til en anden computer gennem lokalnetværk.

Den har som standard operativsystem Windows CE 5.0, men det vil jeg gerne skaffe mig af med og smide Linux på den istedet.

Jeg har søgt en del på nettet efter løsninger, og finder frem til at man skal bruge en form for Bootloader til at ligge en ny boot del ind op den, men hvordan man lige gør det, kan jeg ikke helt blive klog på.

Jeg kan koble den op via USB som sad skjult inde i boksen da jeg skilte den ad.  Gå ud fra at den USB port skal bruges hvis man vil flashe den eller ligende. Kobler jeg den til min Windows 7 bærbar, bliver den i windows ActivSync eller hvad det hedder angivet som en Mobil Enhed med Windows CE 5.0.

Mit spøgsmål lyder så på om hvordan jeg får lang en form for en anden boot del på den, så jeg kan installer linux på den....?

Produktet stammer fra dealextreme:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.34167

Inde i boksen på printet sider der en Pollux CPU "VR3520F N2345W S0945", og en "Samsung 937 K9F1208UOC PCBO flash memmory".

Jeg ved det er en gang kina skrammel, men kunne jo være sjovt at få linux på den.

Håber der er nogle som er lidt inde i sådan en sag.
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2010 - 20:41 #1
Helt generelt aner jeg intet om det produkt du omtaler, men at installere en linuxversion  på maskinen bør ikke være noget problem overhovedet. De fleste linuxversioner kan overføres til en USB nøgle og jeg går ud  fra at din maskine kan boote fra USB
Avatar billede rexfox Nybegynder
25. april 2010 - 21:43 #2
Den kan ikke boote fra usb, desværre.... For så var det jo intet problem ;-)

Men man kan få adgang gennem det usb stik som sidder skjult inde i boksen hvis man skilder den ad.
Avatar billede rexfox Nybegynder
25. april 2010 - 22:37 #3
Men det usb stik der sidder inde i den, kan man heller ikke få den til at boote fra.... den kan man kun bruge til at koble den op til en anden pc...
Avatar billede rexfox Nybegynder
01. december 2011 - 14:30 #4
jeg har desværre ikke fået lukket tråden ordenligt og givet point, beklager.