Avatar billede freddii Nybegynder
25. april 2010 - 00:27 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor får jeg mest for prisen?

Hej, jeg vil købe mig en gamer bærbar nu hvor jeg skal konfirmeres i næste uge. Jeg har set en masse tråde og sat mig ind i de forskellige "gamer" bærbare der er på markedet lige nu, og jeg er nået til den konklusion at http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?varenr=99623&type=notevision&menu=notebook er noget af det bedste man kan få til under 10k.

- men da jeg hellere vil ned på et lidt lavere budget ville jeg høre om denne hp 17,3 tommer: http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=715529 ikke også er super god for prisen? Selv syntes jeg at hp'en er møg nice, ikke kun fordi at skærmen er noget større, men designet er også toppen. Og jeg kan heller ikke se de store forskelle i specs på de to, bortset fra at hp'ens grafikkort er lidt dårligere. Men jeg er ikke super inde i det og håber på lidt hjælp!

På forhånd tak :)!

//freddii
Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2010 - 08:22 #1
Med det buget så ville jeg også ta HP'en. Men du skal også være opmærksom på at det ''kun'' er DDR2 ram der sidder i den mens der er DDR3 i den anden Men tilgengæld har du den dobelt så stor harddisk i HP'en og så synes jeg også at det er rart er Nummer tastatur som der er hp'en.
Så jeg ville også ta Hp'en der er det med rammene og grafikkortet der er lidt dårligere, men ellers fører den..
Avatar billede freddii Nybegynder
25. april 2010 - 09:06 #2
Tak for dit svar, jeg har dog et par spørgsmål.

- Hvad er foskellen på DDR3 og DDR2?
- Har hp'en mere harddisk fordi der står "500 GB GB" hvor der i mmvision står "500GB"?

//freddii
Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2010 - 09:41 #3
Ram overførelse hastigheden af data læs nærmere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM
http://www.pc-care.dk/artikel.php?ID=475

Harddisk tænker jeg på hvad der står på HP'es hjmmeside under interne drev se selv.:
http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/ho/WF06b/321957-321957-3329744-64354-64354-4074368-4126490.html
Avatar billede freddii Nybegynder
25. april 2010 - 10:37 #4
Tak skal du have.

Konklusion?; Hp'en er bedre til prisen, men mmvision er bare en tand bedre.

- Og så har mmvision også 2 år garanti, hvor hp'en har 1 år..
Avatar billede haverslev Novice
25. april 2010 - 11:23 #5
Du kan slet ikke sammenligne de 2 maskiner du linker til.
MM-Vision maskinen rykker fra den HP flere gange, da MM-vision maskinen kører med nyeste teknologi i f.eks bundkort hastighed (Bus), Core i7 processor med 6Mb cache, som er en Quad core (4 kerner) og som kører fra 1,6Ghz og op til 2,8Ghz - såfremt der er behov for det i belastningen, dette for bare lige at nævne de største forskelle og det er også der den største prisforskel ligger.
Harddiske i 7200 rpm, vil du ikke kunne mærke forskel på, uanset størrelse eller fabrikat af disken, ej heller om bundkortet kun understøtter SATA og ikke SATA II - det skal måles via f.eks benchmarks program..
Avatar billede freddii Nybegynder
25. april 2010 - 20:09 #6
Så du mener at man får mest for pengene i en mmvision comp?

- Min mening om hp'ens fordele: Langt billigere, fedt design, 17,3 tommer.
Avatar billede frem-ad Professor
25. april 2010 - 20:58 #7
freddii jeg holder med dig, Hp selvom den er ved at være lidt gammel så kan den klarer den fremtiden et pæn stykke tid endnu uden problemmer og prisen er jo også der efter for du kan jo også få en Hp der er ligså ny i Hardwaren men så overhaller prisen jo også mmvision comp. De regulere jo prisen efter som hvad de kommer i. Man sagde jo i gammel dage at pris og kvalitet hænger sammen men jeg vil jo sige pris og tid også hænger sammen
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 07:58 #8
Tja, det er jo dig selv der bestemmer - jeg siger blot hvad der er bedst og HP er desvæære noget skrammel.
Vi har lige haft 2 stk. af de nye HP Envy til rep - begge skulle have ny bundkort, tillige bliver de alt for varme (45 gr. c) målt hvor du sidder med håndfladerne på tastaturet.

Se f.eks seneste undersøgelser:
http://www.pcworld.dk/art/11266?a=block&i=81
og:
http://www.squaretrade.com/htm/pdf/SquareTrade_laptop_reliability_1109.pd
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 08:22 #9
Nedenstående tekst er taget fra Notebookcheck.net ang. Varme på HP Envy 15 - desværre har det altid været HP`s problem med varme og derfor klager mange over blæser støjen i forhold til andre bærebare maskiner.

System Noise / Temperature:

We couldn't measure the exact temperature on-site, but in the Envy 13 we observed a nearly inactive fan when idling. The Envy 15 is quite different. Even in idle mode it blows a lot of hot air out.

This impression is confirmed by the observed case heating. We'd call the surface temperatures of the Envy 15 quite high. Especially the palm rest areas become subjectively rather warm and reach a temperature of estimated 40°C when idle (!).
We'd say the bottom side feels with about 45°C even hot. So, considering the high performance hardware components inside, we are quite interested in the Envy 15's heat management under load...
The Envy 13 case also became lukewarm. However, it's temperature emissions were clearly lower than those of the Envy 15. As the fan stays inactive it can be assumed that the developers also utilized passive cooling in the Envy 13.
Avatar billede frem-ad Professor
26. april 2010 - 09:12 #10
Jeg har haft 1 acer og 1 IBM og 1 Dell ellers har jeg kørt rent 9 hp (fordelt på stationæer og bærbarer igennem de sidste 13år) Jeg har aldrig haft problemmer med HP'erne og heller ikke med IBM'en (men det er jo en anden pris klasse). Mens acer røg ligså hurtig ud igen og kender ingen der har været glad for deres acer.
Så jeg kan ikke genkende det billed af HP'er (hverken fra arbejde eller Private hjem) de havde lidt problemmer med at rammene løsnede sig i deres compaq men det blev løst. Og servicen har jeg (og dem fra omgangskredsen) altid været yderst tilfreds med.....
Avatar billede frem-ad Professor
26. april 2010 - 09:23 #11
Nu har jeg heller aldrig givet noget for test hverken af elektronik - biller - tasker jeg tror mere på hvad jeg ser og hører. Og teste kan man jo få til at vise hvad man vil det er hvad der gælder ude i den virkelige verden..
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 09:52 #12
Nu vil jeg sige, at du er fuldstændig er hoppet af sporet.

Du mener altså at alle test er humbug og blot bilde folk noget ind - lol

Jo den virkelige verden er nemlig hvad de test siger og det bør du også forholde dig til.
Folk har krav på at få det fulde billede - også af HP :-)
Avatar billede frem-ad Professor
26. april 2010 - 11:20 #13
Efter at have arbejdet for en avis koncern har jeg lært at man kan få en test til at vise hvad man vil især hvis man kender lidt svaghedder på forhånd. Så NEJ jeg bruger ikke test til noget især når jeg den enegang efter den anden har set det ude hvor tingene sker. Du kan finde test hvis du leder lang tid nok der siger stor set det man godt kunne tænke sig..(intet er perfekt så man skal veje tingene af hver for sig - hvor man vil gå på kompromi)
http://www.notebookcheck.com/Test-HP-EliteBook-8440p-WJ681AW-Notebook.29235.0.html
http://ekstrabladet.dk/kup/testogtjek/elektronik/article1254100.ece
http://godenyheder.newblog.dk/billige-b-rbare-er-gode-nok-post130088
http://alatest.com/reviews/laptop-reviews/hp-pavilion-dv7/po3-61584322,30/
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 11:33 #14
Nu er der jo meget forskel på, om man selv beder om at få lavet en test OG sortere det fra som man ikke vil have med.

Hvorimod at f.erks Notebookecheck IKKE er i lommen på nogen som helst firmaer og derfor er det en Korrekt og fyldest gørende test og resultater der komme ud fra dem.

Men jeg kan dog forstå på dine indlæg, at man ikke må være kritisk overfor HP :-)

Enige bliver vi nok ikke, så nu har jeg givet mit besyv med.
Jeg ønsker ikke at spørger f.eks er en dreng der er blevet skuffet over støj osv. hans nyinkøbte bærebare - that`s it.
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 18:14 #15
haverslev? Hvis du ikke mener at hp'en lever op til prisen, har du så bedre forslag til en "gamer bærbar" som gerne skal koste under 7k.?

Tak for jeres kommentar!

//freddii
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 19:44 #16
Tja, denne er ihvertfald bedre end den HP - dog kun i 16", men med den nye Core i5 cpu, DDR3 ram og et betydelig bedre grafikkort
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=721390

Dens grafikkort:
http://www.notebookcheck.net/ATI-Mobility-Radeon-HD-5730.23825.0.html

---------------------------

Denne Acer er også at foretrække frem for HP`en efter min vudering - dog 18.4" og KUN med Core 2 duo cpu, men med 6Gb ram
http://www.fcomputer.dk/?show=products_show&product_id=37690

Og NEJ Acer er IKKE ringere end HP eller andre maskiner :-)

Den grafikkort er på samme højde som det i HP`en:
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-240M.17654.0.html
Avatar billede freddii Nybegynder
26. april 2010 - 20:14 #17
Tak for jeres svar.

Lukket her :)

//freddii
Avatar billede haverslev Novice
26. april 2010 - 21:27 #18
Det er ikke dig der skal lægge svar for at lukke :-)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3