Avatar billede Slettet bruger
20. juli 2001 - 15:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Internet og XP

Jeg har installeret Windows XP og har et 56k modem
men når jeg går på nettet og der er hul igennem modtager jeg meget lidt data, men en masse fejl.
er der nogle der ved hvad der er i vejen
Hilsen Bipsen
Avatar billede hotpop Novice
20. juli 2001 - 15:50 #1
Det er nok XP´s indbyggede firewall der laver knuder. Den skal disables:
To enable or disable Internet Connection Firewall
Open Network Connections
Click the Dial-up, LAN or High-Speed Internet connection that you want to protect, and then, under Network Tasks, click Change settings of this connection.
On the Advanced tab, under Internet Connection Firewall, select one of the following:
To enable Internet Connection Firewall (ICF), select the Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet check box.
To disable Internet Connection Firewall, clear the Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet check box.
Notes

To open Network Connections, click Start, click Control Panel, click Network and Internet Connections, and then click Network Connections.
You must be logged on to your computer with an owner account in order to complete this procedure.
If you clear the Protect my computer and network by limiting or preventing access to this computer from the Internet check box, the firewall on your computer is disabled, and your network is vulnerable to intrusions.
You should not enable Internet Connection Firewall on virtual private networking (VPN) connections or on client computers because ICF will interfere with file and printer sharing.
ICF cannot be enabled on the private connections of the Internet Connection Sharing host computer.
Internet Connection Sharing, Internet Connection Firewall, Discovery and Control, and Network Bridge are not available on Windows XP 64-Bit Edition.
Related Topics

Avatar billede boxe Nybegynder
20. juli 2001 - 15:51 #2
Jeg kan sige så meget at Win XP er noget være lort. (Efter min mening). Der var ik særlig meget på min PC der virkede da jeg havde XP installeret. Så jeg holder mig til WIN 98SE, og WIN 2K..

Boxe :o)
Avatar billede hotpop Novice
20. juli 2001 - 15:54 #3
boxe> Her kører WinXP som en drøm :) 100 gange mere stabilt end WinME og 200 gange mere stabilt end Win2K som jeg ikke har gode erfaringer med...:(
Avatar billede boxe Nybegynder
20. juli 2001 - 16:01 #4
hotpop>>  Heldigt...  :o}
Så må jeg jo finde ud af hvorfor min var så dårlig...
Avatar billede hotpop Novice
20. juli 2001 - 16:04 #5
boxe> tænker du på programmer eller computeren som helhed?
Avatar billede boxe Nybegynder
20. juli 2001 - 16:08 #6
Internet, Spil, det hele stort set...
Avatar billede geeko Nybegynder
21. juli 2001 - 12:59 #7
Nogle spil og programmer ka ikke køre på winxp men udover det kører det kanont! Meget bedre end winme og win2k
Avatar billede tyller Nybegynder
21. juli 2001 - 23:27 #8
xp kører for vildt..
Avatar billede mystique Nybegynder
27. juli 2001 - 13:52 #9
Ja XP er sikkert meget godt hvis da ønsker at MS skal kunne overvåge en færden.

Win2k skal man altid installere på engelsk, så får man hurtigere adgang til de rettelser som bliver lavet, f.eks SP2 og IE 6.
Avatar billede hotpop Novice
27. juli 2001 - 21:36 #10
MYSTIQUE> Hvad er det for en gang vrøvl ;) Overvåge ens færden? Hvor i alverden har du det paranoide trip fra???
Avatar billede mystique Nybegynder
27. juli 2001 - 22:05 #11
Tja nu er det jo ikke første gang ms forsøger at overvåge vores færden, hvordan tror du de fangede fyren bag Melissa virussen ?

Gennem en unik code i et word dokument, men du har da ret, sådan noget kunne ms da ikke drømme om at indbygge i et styresystem.....
Avatar billede hotpop Novice
01. august 2001 - 21:00 #12
bipsen> hvis du vil have yderligere hjælp plejer man at begrunde afvisningerne :)
Avatar billede Slettet bruger
02. august 2001 - 16:19 #13
Tak for hjælpen hotpop
jeg havde i forvejen slået firewallen fra så det kan jo ikke være den, der udover har jeg været til netparty hvor vi var koblet op på internettet med en ADSL hvor jeg ingen problemer var med at sende og modtage data, vi var bare forbundet over HUB uden server.
er det nogen hjælp???
på forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2001 - 03:59 #14
Jeg tillader mig at lukke spørgsmålet
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2002 - 23:27 #15
Prøver igen