Avatar billede jonasmortensen1 Nybegynder
24. april 2010 - 15:15 Der er 5 kommentarer

PC fryser ofte

Hej.
Jeg har et problem med at min bærbare pc straks fryser fast lige efter jeg starter den. Jeg har dog fået den til at virke i et par timer af gangen, men kun hvis jeg enten bevæger musen konstant eller når at sætte iTunes i gang med at afspille musik inden den fryser.
Min pc er en Hp nx7300 med:
Windows xp home edition sp3
Intel(R) Core(TM)2 CPU T5500@1.66GHz, 1.99 GB RAM

Er ikke super-nørdet til pc generelt, men kan det mest basale.
Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Alphax Nybegynder
25. april 2010 - 01:20 #1
Der kan være en række grunde til, at din computer er fryser. Det første spørgsmål er, hvornår har du sidste renset dit registry. En beskadiget registy kan forårsage en lang række fejl og problemer. Frysninger er en af dem. Scan din registry med en god registry cleaner. Hvis den finder mere end 20 fejl så rens din registry.

Spyware kan være den skyldige, så kør en scanning og se om din computer er inficeret.

Et andet område er en hardware drivers. Dette kunne være problemet, hvis ny hardware er blevet tilføjet til systemet. Så skal driverne stadig være up to date. Så prøv de to første forslag og se om du kan få din computer til at stoppe med at fryse fast og tjek dine drivere.

Og husk selvfølgelig endelig at kontrollere om der er dannet støv på blæseren eller andre steder så din maskine ikke kan trykke vejret.
Avatar billede kristianhejn Nybegynder
25. april 2010 - 05:06 #2
Prøv Windows 7 - der er som at få en helt ny pc i hænderne.
Avatar billede Alphax Nybegynder
25. april 2010 - 11:23 #3
@kristianhejn jeg håber virkelig ikke at du tror du får point for den der?
Avatar billede Slettet bruger
25. april 2010 - 12:35 #4
Prøv at køre en oprydning med Advanced SystemCare Free,http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html
Avatar billede Alphax Nybegynder
26. april 2010 - 08:28 #5
Har du fundet en løsning på problemet?