Avatar billede bwyan Nybegynder
23. april 2010 - 23:01 Der er 5 kommentarer

PCI Express strømlabel til Mac Pro.

Hej Eksperten.

Jeg har en Mac Pro.

Strømkablet som forsyner mit PCI-E grafikkort fra et 6-benet stik på bundkortet, er gået i stykker.

Jeg har efterfølgende fundet ud af at det ikke er et helt almindeligt PCI-e strømkabel til grafikkort.

Se billede her:
http://server.bwyan.dk/Public/9.jpg

De 2 stik har hver 6-ben, men det stik som bliver sat på bundkoret, er noget mindre end det man sætter i grafikkortet - ellers ser de ens ud.

Jeg har googlet mig ihjel og undersøgt utallige danske edb online butikker, men lige nøjagtig dét kabel kan jeg ikke finde.

Jeg har fundet det i udlandet et par steder, bl.a. hos eBay, hos Amazon og hos ATI (AMD):

eBay: http://cgi.ebay.com/Mac-Pro-G5-PCIe-Dual-Quad-Core-Video-Card-Power-Cable-/280403597907

Amazon: http://www.amazon.com/dp/B002UOFDO2/ref=asc_df_B002UOFDO21095667?smid=A3TWH6Q6VO6EQF&tag=shopzilla_mp_1343-20&linkCode=asn&creative=380341&creativeASIN=B002UOFDO2

ATI (AMD): http://www.atistore.com/store/atina/en_US/pd/productID.127922400

Mit sprøgsmål er så, om der er nogle herinde som har set stikket til salg før, enten brugt eller i en dansk butik, da jeg ikke har lyst til at skulle uden for landets grænser for at få fingrene i et sølle kabel.

Jeg håber der er nogle som muligvis har nogle gode forbindelse :)

På forhånd mange tak for jeres hjælp.
Avatar billede bwyan Nybegynder
23. april 2010 - 23:02 #1
I overskriften står der "strømlabel".

Der skulle naturligvis have stået "strømkabel".
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. april 2010 - 23:08 #2
Har godt nok ikke lige set det kabel før, men ville tage det med ind i en PC forretning der reparerer Macs og spørge om du kunne købe et nyt af dem. De har sikkert tonsvis liggende.
Avatar billede bwyan Nybegynder
23. april 2010 - 23:18 #3
Hej Nicidem.

Tak for dit svar.

Ja det overvejer jeg også at gøre imorgen.

Først skal jeg bare lige finde sådan en biks. Jeg kender ikke lige en butik i Aalborg omegn som reparere Macs.

Jeg vil lige prøve og google lidt efter det.
Avatar billede bwyan Nybegynder
24. april 2010 - 19:56 #4
Jeg prøvede idag hos Humac i Aalborg.

De sagde at deres reperatør muligvis havde sådan nogle kabler liggende, men at de ikke kunne sælge det til mig.

Prøvede også et par andre EDB-bikse, men de så helt underlige ud i hovedet da jeg viste dem kablet.

De kunne ikke skaffe det hjem.

The hunt continues...
Avatar billede nicidem Nybegynder
24. april 2010 - 20:39 #5
Ja fandt også Humac på nettet, men ærgeligt de ikke ville sælge det. Det gjorde vi da jeg var i en PC forretning hvor vi reparede computere, men det er nok noget andet når det er Mac.

Men ellers så bare køb det på amazon eller ebay og få det tilsendt, er jo noget nemmere end at besøge samtlige pc bikse i Aalborg og omegn.