Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 20:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvilken harddisk er bedst?

Jeg har ikke ikke nogen idé om harddisk og deres ydeevner, så jeg lader spørgsmålet gå videre til jer.

Skal jeg vælge: Kingston 128GB SSD disk eller 500GB harddisk S-ATA Fluid 7200rpm

Hvis det ikke var fordi at Kingston harddisken var placeret på en bedre computer end den anden, så havde det for mig virket logisk at jeg skal have den med 500GB, men som sagt er jeg ikke inde i det.

Håber på nogle svar, på forhånd tak!

//freddii
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. april 2010 - 21:07 #1
SSD er det samme som bruges i flash pens. De er rigtigt hurtige til at skrive og læse. De har dog en begrænset leve tid i forhold til de gamle harddiske. Noget med 1-2 millioner skrivninger.

128Gb er jo ikke meget idag, men hvis hurtighed er vigtigt, så vælg SSD.
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. april 2010 - 21:10 #2
Må nok også hellere lige nævne at der er ingen bevægelige dele i SSD, som der er i de gamle. De larmer derfor heller ikke. De kan vidst også holde til noget mere mht. håndtering
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. april 2010 - 21:15 #3
Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 21:34 #4
SSD=speed, hvor den anden kan indeholde mere, men ikke yde så kraftigt?
Avatar billede nicidem Nybegynder
23. april 2010 - 21:58 #5
SSD:
Hurtigere til at læse fra harddisken (hurtigere opstart fx). Dog langsommere til at skrive end HDD. Larmer ikke. Bruger mindre strøm. Dyrere og har mindre plads. Umulig at få data ud af, hvis den går i stykker.
Er mere påvirket af strømafbrydelse og statisk elektrisitet. Hvorimod den holder til mere end HDD mht. til varme og rystelser. Er mindre i størrelsen generalt.
Avatar billede freddii Nybegynder
23. april 2010 - 22:23 #6
Tak :)