Avatar billede MRKnitram Nybegynder
23. april 2010 - 13:31 Der er 3 kommentarer

Fjerne vinduesrammer i Windows 7?

Jeg har netop opgraderet til Windows 7 og synes brugerfladen er super cool, men jeg har et problem, når jeg kører med mange vinduer, som er "tilet" ved siden af hinanden.

I XP kunne jeg køre med disse vinduer helt fint, men i Windows 7 gør vinduesrammen, at vinduerne begynder at overlappe, hvilket er drønirriterende.

Under "Personlige indstillinger"-->"Vinduesfarve"-->"Avancerede indstillinger for udseende...", kan man ændre tykkelsen af vinduesrammen i et "Aktivt vindue", men man kan kun gøre vinduesrammen tykkere ... man kan ikke fjerne den helt.

Er der en funktion, evt. i registreringsdatabasen eller via noget software, hvor man kan fjerne vinduesrammen helt?
Avatar billede nicidem Nybegynder
24. april 2010 - 01:03 #1
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
24. april 2010 - 01:33 #2
@nicidem
Ændrer desværre ikke på noget, da rammen stadig er "aktiv", og når jeg i programmet, hvor jeg har de mange vinduer åbne, trykker på "Tile", så lader det til, at programmet ikke "forstår", at rammen er der - hvilket forårsager, at vinduerne overlapper.

Så rammen skal helt af ... var det ikke muligt i Vista? Har ikke haft Vista - kommer lige fra XP, hvor jeg havde et lille program der kunne styre alt det visuelle.
Avatar billede MRKnitram Nybegynder
24. april 2010 - 11:57 #3
Tror faktisk selv jeg har fundet løsningen ... :) Har dog ikke fået mulighed for at afprøve den endnu.

Men under Kontrolpanel->Udseende og personlige indstillinger->Personlige indstillinger->Vinduesfarve, der kan man sørme vælge "Kantudfyldning", og den kan sættes til "0"!

Så det lader til at være løsningen, men den skal naturligvis lige prøves af i det pågældende program først.