Avatar billede bjornhart Nybegynder
23. april 2010 - 13:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

feltopslag i anden tabel med parametre

Hej

Jeg har en tabel1 med felterne id,afdeling,lokalitet og en tabel2 indeholdende lokationer og afdelinger.

Når man opretter poster i tabel1 vil gerne have lavet et feltopslag på tabel1.afdeling som søger i tabel2 med lokalitet som kriterium. dvs. opslaget skal kun returnere de afdelinger med den lokalitet som jeg har valgt. Kan man det og i så fald hvordan.

På forhånd tak
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2010 - 13:44 #1
"Jeg har en tabel1 med felterne id,afdeling,lokalitet og en tabel2 indeholdende lokationer og afdelinger."

So what your saying is the two tables contain the same information?
Avatar billede terry Ekspert
23. april 2010 - 13:49 #2
If I understand the question and the design of your tables correctly then you have no need for lokalitet in tabel1. You have a relationship between tabel1 and table2 on afdeling so you will alwasy be able to find lokation.

I suggest that you alter the design of tabel1 so that the field afdeling is altered so that the data type is Lookup. When you do this you will start a wizard which will help you choose which table you want to "lookup", in this case Tabel2.
Avatar billede bjornhart Nybegynder
26. april 2010 - 08:13 #4
Hej Terry

Du har ret jeg har lavet om på tabellen og lavet et lookup felt som beskrevet i linket fra brainbell. Sender du et svar terry?
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 08:31 #5
svar :o)
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2010 - 17:20 #6
thanks