Avatar billede autobahn Nybegynder
22. april 2010 - 19:15 Der er 1 kommentar

musik og fillagring via trådløst netværk. Hvad skal jeg vælge?

Jeg ved ikke helt hvad det er jeg har brug for. Men jeg kunne godt tænke mig dels at kunne afspille musik trådløst på vores anlæg (vi kører mac og linux i familien) og dels at kunne lagre/lave backup af filer på en netværkstilsluttet harddisk (også trådløst). Og evt også netværksprinte trådløst!!

Man kan købe en apple airport express til lyd og printer og en apple time capsule eller airport extreme med tilsluttet HD til fillagring/backup, men kunne godt tænke mig noget der ikke var apple (som kører bedre med min linux) og måske også noget billigere.

Findes der en dims, der kan alt dette? Eller skal man købe flere dimser?

På forhånd tak,

Johan
Avatar billede nico3189 Nybegynder
22. april 2010 - 21:15 #1
Hej Johan, hvis jeg var dig, ville jeg gå ud og ofre lidt penge på en playstation 3. hvis du har et trådløst hjemmenetværk, er dette den ene ting du skal bruge dine penge på. hvis du henter et lille gratis program til computeren, kan du på ps3'en se alle dine filer som ps3'en er kompatibel med. dvs. billeder, musik og film. jeg bruger selv min ps3 til at hører musik trådløst fra computeren til mit anlæg, (ps3, anlæg og tv er selvfølgelig lokaliseret det samme sted:) en anden ting jeg også bruger min ps3 til, er som en afspiller af alle de fjernsyns optagelser jeg har. jeg har anskaffet mig en lille digital usb tv tuner, mpeg4 selvfølgelig. og bruger så Windows Media Center til at optage tv med. (WMC er dog kun understøttet af mpeg4 i windows 7) der findes også andet software man kan bruge, fx. nero live time (mener jeg det hedder) men wmc har et lækker design, og det er pære læt at vælge hvad man vil optage.

på den ,måde kan jeg Optage alle de ting fra tv som jeg vil, og derefter, se dem i full HD på mit fjernsyn.

Håber at det var brugbart. Hilsen Nicolai

http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://img.youtube.com/vi/rFDQIXtFff0/0.jpg&imgrefurl=http://spiri.dk/2010/02/ps3-media-server/&usg=__4knc6Ioyq-iKpFUE6QhgVocJ89A=&h=360&w=480&sz=11&hl=da&start=19&sig2=x_vCHzFlglWjqdvKnZ-Xrg&um=1&itbs=1&tbnid=ZgyoPeo2qQmMDM:&tbnh=97&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3Dps3%2Bmedia%2Bserver%26start%3D18%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN%26qscrl%3D1%26ndsp%3D18%26tbs%3Disch:1&ei=aJ_QS6b5Fc6HOO_VnYUP