Avatar billede que Nybegynder
20. juli 2001 - 14:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Jeg har ingen fast IP-adresse, hva gør jeg

Kan man sætte en FTP-server op uden at have en fast IP-adresse?
Det skulle gerne være sådan at dem der skal hente filer på min server ikke have min nye IP-adresse hver gang de vil ind på serveren.

Jeg har hørt at det evt. kan klares med software??

/Que
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. juli 2001 - 14:03 #1
du kan med fordel bruge dyndns.dk
Avatar billede NanoQ Nybegynder
20. juli 2001 - 14:04 #2
Avatar billede webben Nybegynder
20. juli 2001 - 14:05 #3
Du kan bruge et program der hedder g6 ftp server! Det er okay godt og du får ikke ny ip hvergang!

Jeg finder lige filen på nettet til dig!

/webben
Avatar billede webben Nybegynder
20. juli 2001 - 14:06 #4
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. juli 2001 - 14:06 #5
webben>>g6 ftp server forhindrer da ikke at han får en ny ip hvergang han logger på nettet
Avatar billede visionmagic Nybegynder
20. juli 2001 - 14:07 #6
Avatar billede webben Nybegynder
20. juli 2001 - 14:08 #7
kimrosgaard>> Nej det er rigtig, men hans ftp adresse er da altid den samme!
Avatar billede speedy Nybegynder
20. juli 2001 - 14:09 #8
webben>>nej, ftp-adressen er jo hans IP
Avatar billede webben Nybegynder
20. juli 2001 - 14:10 #9
Ved det....! Det var mig der havde overset noget!

Ellers kan han jo købe 1 ip adresse, det koster kun 10 kr hos tdc!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. juli 2001 - 14:11 #10
det eneste g6 ftp server kan, er at lytte efter LOKALE ip-skift, hvis han f.eks. har en router hvor der bliver tildelt automatiske ipadresser til lokalnetværket. det er dog totalt irrelevant hvis han har en router fra TDC der kun tillader FTP på den lokale ipadresse 192.168.1.4 hvorfor han er nødt til at køre med fast LOKAL ip-adresse.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. juli 2001 - 14:30 #11
Gør som kimrosgaard siger, brug dyndns servicen...... det er klart det bedste du kan gøre, og det er gratis.

http://www.dyndns.dk/
Avatar billede microtec Nybegynder
20. juli 2001 - 14:33 #12
Jeg vil lige som kimrosgaard også anbefale http://www.dyndns.dk/

Det virker rigtig godt, er stabilt og så er det på Dansk :o)
Avatar billede que Nybegynder
20. juli 2001 - 16:19 #13
OK det ser ud til at i hygger jer herinde!!

Jeg vil prøve \"dyndns \". Jeg har en udbyder hvor man ikke iøjeblikket kan få fast IP-adresse.
Jeg har heller ikke en router.
Avatar billede que Nybegynder
20. juli 2001 - 16:21 #14
Det er fedt med de hurtige svar

Jeg fik lige meget ud af jeres svar, men Webben kom først.

/que
Avatar billede microtec Nybegynder
20. juli 2001 - 16:25 #15
que >> Nop, kimrosgaard kom først. Og enda med det bedste svar ;o)
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
20. juli 2001 - 16:28 #16
fedt at blive afvist når man har ret og tilmed svarer først :(
Avatar billede bojohansen Nybegynder
20. juli 2001 - 17:02 #17
Hold da helt op hvor det her stinker....................

Læg et ubruligt svar og få point!!!!!!!

Hvad er det mon lige der sker ??