Avatar billede lullalej Nybegynder
20. april 2010 - 21:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Annonce visninger, skal ikke tælle bots med

Hejsa

Jeg har et annoncesystem, som tæller antal visninger, men siderne bliver meget ofte indekserede af søgemaskinerne, og det tæller den også med.

Men hvordan slipper man for at den tæller søgemaskinerne med?
Avatar billede limemedia Nybegynder
21. april 2010 - 09:13 #1
Jeg har netop selv siddet med en lignende situation, metoden jeg brugte gaar ud paa at taelle alle clicks med naar de sker, da det er det hurtigste for brugeren - jeg prioriterede at faa vist reklamen og taelt klikket saa hurtigt som muligt fremfor at koere en test paa om det er en bot eller ej

Naar jeg taeller klik gemmer jeg samtidig en log for alle visninger og kliks inkl ip adresse for de seneste 30 minutter i en seperat tabel i databasen - herved kan jeg koere et server script en gang hver halve time der ser om en soegemaskine har vaeret inde eller mit system ser ogsaa efter om en bruger har klikket paa for mange annoncer - disse taelles sammen og traekkes saa fra i den endelige statistik

Om du vaelger 30 minutter eller et andet tidsrum her er underordnet, jeg koerer med tilnaermelsesvist praecise statistikker til mine brugere, saa hvis jeg fx koerte med 24 timer ville de kunne se for store justeringer ske - jeg gemmer ogsaa en log af hvor mange jeg har sorteret fra, saa annoncoeren kan se vi goer arbejdet som vi skal
Avatar billede lullalej Nybegynder
21. april 2010 - 13:14 #2
Okay, men hvordan kan den så se forskel på om det er en bot eller ej? :)

Jeg har prøvet at løse det med:

if(!stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'],"bot")) {

mysql_query("UPDATE....

Men jeg ved jo ikke om jeg får fjernet alle bots med den...
Avatar billede limemedia Nybegynder
22. april 2010 - 09:07 #3
konverter ip-adresserne til dns adresser via et reverse lookup og manuelt udvaelg dem der er bots, spiders osv