Avatar billede rasmusdk Nybegynder
20. april 2010 - 20:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Readynas Duo på vista.

Jeg har et problem med en Readynas duo fra netgear, jeg kan logge på den med min administrator konto. dvs at mine drev jeg har oprettet i den allerede er inde under netværk.

Mit problem er så at jeg slet ikke kan få kontakt til den når jeg prøver med en alm konto. (som også har administrator rettigheder)

fejlen som der bliver vist er:

Readynas er ikke tilgængelig. du har muligvis ikke tilladelse til at bruge denne netværksressource. kontakt serverens administrator for at finde ud af om du har adgangstilladelse.

Logonfejl: kontoen er deaktiveret i øjeblikket.

Der er INGEN kodeord på nogle af de delte mapper indtil videre.

jeg kan nemt forbinde til den via min arbejdscomputer med xp pro installeret.

Er der nogen der har en løsning på mit problem..

mvh
Rasmus Jensen
Avatar billede rasmusdk Nybegynder
17. september 2010 - 13:45 #1
Avatar billede jisch Mester
27. oktober 2010 - 14:08 #2
Hej,
Jeg kan se at du har (eller har haft) samme problem som jeg. Jeg kan ikke se hvilken kommentar eller løsning du har modtaget. Hvis du har fundet en løsning gider du så lige beskrive den eller besvare mit spørgsmål (ReadyNas Duo) som jeg har skrevet i dag 27/10-2010.
På forhånd tak
Johnny
Avatar billede Tue-H Nybegynder
12. december 2010 - 21:14 #3
Hej Jisch
Jeg har haft samme problem og der var det fordi jeg havde et share på min NAS der hed tue. Min brugerprofil på PC'en hed også tue. Hvis jeg oprettede en anden bruger på min PC og loggede med ham, kunne jeg se NAS og når jeg loggede på med Tue kunne jeg ikke se NAS. Jeg slettede så sharet tue og så fungere det bare.
Jeg har spurgt hos Netgear og de siger det er en kendt windows fejl.
Hilsen

Tue