Avatar billede icepirat Nybegynder
20. april 2010 - 20:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indsætning af billeder med AP DIV giver problemer med possitionering

Som nævnt ovenfor så bruger jeg ofte AP DIV når jeg indsætter billeder, det irriterer mig at jeg nogle gange skal flytte rundt på billedet før det passer på siden - er det mig der gør det forkert eller findes der en bedre løsning.
Jeg bruger Dreamveawer CS3.
Håber der er en (eller flere) der kan hjælpe.
På forhånd tak.
icepirat
Avatar billede keysersoze Guru
20. april 2010 - 23:15 #1
uden et link eller noget kode tror jeg det bliver svært at komme med bud.
Avatar billede olebole Juniormester
01. maj 2010 - 21:16 #2
<ole>

Hvad er AP DIV?

/mvh
</bole>
Avatar billede icepirat Nybegynder
01. maj 2010 - 22:53 #3
Svar til OLEBOLE:
AP DIV er en slags box hvori man kan indsætte billeder og flytte rundt på den.
For en god ordens skyld skal jeg gøre opmærksom på at jeg ikke nogen ørn til DW men har efterhånden brugt det i en række år.
Problemet med AP DIV har jeg indtil nu ikke været i stand til at løse, måske er der nogen der kan hjælpe.
M.v.h.
icepirat
Avatar billede olebole Juniormester
01. maj 2010 - 23:18 #4
Ahhh ... formodentlig absolut positionerede div  ;o)

Det bør du helt klart undgå - med mindre du er rigtig godt inde i, hvad der foregår på kodesiden. Absolut positionerede elementer bør kun bruges, når der findes rigtig gode grunde. Ellers roder du dig meget let ud i elementer, der bliver liggende, mens resten flytter sig, når man resizer browseren
Avatar billede icepirat Nybegynder
02. maj 2010 - 00:49 #5
Som Olebole skriver bør det undgås at bruge positionerede elementer, det var jo også det mit spørgsmål gik på - altså hvad er løsningen på problemet!
M.v.h.
icepirat