Avatar billede izeqb Nybegynder
20. juli 2001 - 13:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Hollywood+ og sort hvid på TV

Jeg har et mærkeligt problem med mit H+ kort.
Når jeg ser DVD på mit TV, kan jeg kun se det i sort/hvid. Jeg har sat
indstillingerne til PAL 60 hz, og prøvet alle andre muligheder.

Nogen der ved hvad problemet kan være?
Avatar billede makse Nybegynder
20. juli 2001 - 13:37 #1
Avatar billede supeter Nybegynder
20. juli 2001 - 21:02 #2
Har haft det samme problem med mit tv kort. Prøv at bruge en af de andre stik på kortet hvis du har.... Video Out ( oftest gult plug ) og Audio Out ( oftest sort ) på dit kort kan forbindes til et åbent scartmodul med video, S-video og audio udgang på. Kan købes i Fona.
Avatar billede sutminmega2 Nybegynder
22. juli 2001 - 01:04 #3
Har du til sluttet dit H+ kort ved hjælp af en S-VHS ledning ind i en SCART adapter.
Hvis ja er grunden til du ikke kan se det med farver, at dit fjernesyn ikke understøtter S-VHS.
Prøv evt. med et composit kabel istedet for.

Med venlig hilsen Daniel...
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 10:19 #4
Kan det ikke have noget at gøre med PAL og NTSC? Hvis nogen af elementerne er fra ex USA, bruger de jo en anden standard. Hvis du har sat det til PAL, så prøv evt. om du kan sætte det til NTSC og se hvordan det kører!?!
Avatar billede guiron Nybegynder
23. juli 2001 - 17:37 #5
Nope.. Der er to muligheder.

ENten understøtter hans TV ikke S-VHS og det bliver enten i sort/hvid eller pisse grimt,

eller også er det brækket et ben i kablet.. dette kan også meget vel være sket, da jeg har haft lavet samme nummer..

/Kristian
Avatar billede izeqb Nybegynder
30. juli 2001 - 16:49 #6
guiron>> Mit TV understøtter ikke S-VHS men jeg har fået det til at virke før med et compositive kabel.

Hvilket kabel er det der skulle være brækket et ben i?

BTW på mit svhs til compositive kabel er der to tegn: <- -> betyder det at det virker begge veje?
Avatar billede izeqb Nybegynder
30. juli 2001 - 16:53 #7
sutminmega2>> Jeg forstår ikke helt hvad du mener?

Hvordan kan jeg se forskel på om det er en scart adapter eller et composit kabel?
Avatar billede orkide Nybegynder
30. juli 2001 - 21:08 #8
Jeg har haft samme problem!

jeg har en S-VHS video og den laver fuldstændigt det samme trick.

Jeg har en S-video indgang og det er der ingen problemer med, man kan ikke bruge det med scart omformerne da standarden ikke er bygget til det.

de 2 eneste måder at løse problemet på er enten at skaffe en s-vhs video eller bruge et ganske almindeligt phono kable i stedet for S-VHS kablet!
Avatar billede izeqb Nybegynder
30. juli 2001 - 22:28 #9
orkide>>

Jeg er ikke helt med.
Hverken mit TV ell. min video her svhs indgang.

som det ser ud nu:

I mit H+ kort sidder et svhs til compositive converter stik.

Fra det stik sidder et kabel der går ind i et scar stik, som går videre ind i mit TV.

KOm lige i tanke om noget, jeg bruger winXP, kan det være derfor?
Avatar billede orkide Nybegynder
31. juli 2001 - 18:39 #10
hmm.
Jeg skulle ihvertfald ik\' mene at det er officeXP.

Pal60 er ganske korrekt indstillet.
...
Jeg vender tilbage lidt senere. Jeg skal lige prøve noget!

Avatar billede orkide Nybegynder
31. juli 2001 - 19:03 #11
AM BACK
Jeg har lige været inde og kikke på mine indstillinger, dette skulle være point værd!

hos mig hopper PAL60, jeg har valgt PAL (multisystem er endnu bedre)
brug et composite kable incl omformer fra svhs og sæt den til dit tv via et scart omformer, husk lyden.

hvis dette ikke hjælper så opdater dine drivers.
men endnu bedre, hent Eugenes dvdstation.
http://eugene777.da.ru/
den er 10 gange federe end DVDSTATION, massere af muligheder samt MP3 og den er lige blevet opdateret i går! og så bruger den H+ Verrrry cool

Håber dette hjælper
Avatar billede orkide Nybegynder
01. august 2001 - 11:17 #12
Avatar billede izeqb Nybegynder
01. august 2001 - 18:15 #13
Jeg kan ikke finde noget der, der hjælper.

Som jeg ser det er der foskellige steder problemer kan ligge.

1) Hardware´
2)Software

Hvis det er et HW problem er det enten kortet der er i udu, eller composit adapteren, composit kablet (det er det ikke, det virker fint på mit Geforce 256 kort) eller scartstikket.

Hvis det er et software problem er det enten Windows XP der er noget ivejen med eller drivere til hollywood+.

BTW. Kan det være scartstikket?
Jeg har 2 og det ene er der kun 11 ben, i det andet er alle ben der.
Avatar billede izeqb Nybegynder
11. august 2001 - 22:40 #14
Det var composit adapteren der var gået i stykker.