Avatar billede Ns_ Nybegynder
20. april 2010 - 14:02 Der er 2 kommentarer

underligt netværks problem :S?

Hej..
ja det er en længere historie. Men lad os starte helt fra bunden..
Jeg arbejder på en skole som it supporter.
Møder om morgen som jeg plejer og alt er i den skønneste orden. Lige ind til en elev kommer og brokker sig over at computerne ikke virker i et lokale.
Jeg går der ned og ganske rigtig ingen af computerne virker i lokalet.
Finder ud af at de ikke får nogen IP, straks falder min mistanke på den switch der sidder i hjørnet er død. åbner skabet og sætte et consol kabel til den. Men alt ser fint ud.

Genstarter switchen og den får heller ikke nogen IP hmm. Nå så må det jo være uplinket der er røget. (dchp serveren fungere fint på resten af skolen) træker så et lant kabel fra den switch jeg sidder på over til den switch i lokalet. Og igen genstarter jeg swtichen osv.. intet held. lægger så mærke til at hvergang jeg slutter den switch i lokalet på den switch jeg sidder på, ryger mit net ?

hmm nå må det være en computer der står og spammer en masse snavs ud på mit netværk, så piller alle computere af switchen i lokalet så der kun er uplink og èn computer i switchen. Men forgæves intet held stadig ingen IP får den, og den tager stadig nettet fra den pc jeg normalt arbejder fra. Nåh mon der er switchen der har brækket sig og gået i smadder ? skifter den ud med en helt ny switch lige fra kassen, og den laver det samme trick :S

efter jeg har prøvet en masse forskellige ting må jeg sige at jeg er blank for idèr ved ikke hvad der lige kan være sket.
Hvis i har nogen bud på hvad der lige kan være galt SÅ FYR LØS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mvh Peter Hviid
20. april 2010 - 16:03 #1
Hej Peter,

Hvad mener du med "og den tager stadig nettet fra den pc jeg normalt arbejder fra."

Har du prøvet at forbinde en computer direkte til uplink kablet uden switch, det ville jeg prøve.

Kan du ikke få et ipnummer der, ville jeg gå ud til switchen og forbinde den direkte op til uplink porten.

Efterfølgende kan du prøve en anden uplink port til lokalet, bytte om på 2 lokaler.

Når du logger ind på switchen hvorfra dit uplink kommer kan du se i loggen om der er nogle fejl direkte på den uplink port. Se efter csc fejl eller sådan.

Du kan godt skrive direkte til mig hvis det er.
Avatar billede kosmos Nybegynder
21. april 2010 - 10:19 #2
Hej Peter,

Hvis du sætter en bærbar computer med automatisk DHCP på det uplink kabel, får den så ip adresse?

- Kosmos