Avatar billede claudex1000 Nybegynder
20. april 2010 - 10:00 Der er 4 kommentarer

Fullrate router og Readynas

Hej eksperter, jeg har netop skiftet til fullrate og har sat netværk op med den trådløse Zyxel router der fulgte med. Jeg har ingen problemer med at komme på internet via det trådløse netværk på vores 2 bærbare PC'er, men når jeg tilslutter andet udstyr til routeren via kabler (f.eks. ReadyNas og Squeezebox) så kan dette udstyr ikke få IP-adresser fra routeren.

Jeg havde ingen problemer hos min gamle udbyder og med den gamle trådløse router.

Er der noget jeg skal være opmærksom på ved opsætning af routeren? Jeg har blot benyttet de standard-instillinger som fullrate har angivet.
Avatar billede kenp Novice
20. april 2010 - 23:34 #1
Du har ikke valgt Offentlig IP hos fullrate ?

Hvis nej, så log ind i routeren, og under Network ->lan ->DHCP

Der skal du sikre at Pool size er mere end 2.. f.eks. en 8-10 stykker.

(du har vel ikke kommet til at sætte readynas eller squeezebox til at have faste ip-adresser?)
Avatar billede claudex1000 Nybegynder
21. april 2010 - 12:05 #2
Pool size = 32.. så det burde være ok?

Alt udstyr som jeg forsøger at tilknytte har dynamic IP.
Avatar billede kenp Novice
21. april 2010 - 12:38 #3
KOntrollere lige kablerne, ved f.eks. at sætte din bærbar til, hvis den virker med sit nuværende kabel.
Avatar billede claudex1000 Nybegynder
21. april 2010 - 17:57 #4
Begge bærbare kan godt sluttes til og få IP-adresse via samme kabel uden problemer. Sært..