Avatar billede simon46 Nybegynder
19. april 2010 - 15:46 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

TDC/Telia Basislinie

Jeg har opsagt mit TDC fastnet abonnement. Samtidig har jeg ADSL hos Telia. Jeg er nu nervøs for min ADSL linie, når TDC nedlægger fastnetlinie.
Jeg har hørt noget om at man i den forbindelse skal beholde en basislinie/bærelinie - men er det rigtigt når jeg nu allerede har ADSL - og hvem skal jeg informere om denne basislinie????
Avatar billede nicidem Nybegynder
19. april 2010 - 16:46 #1
Altså nu kommer TDC ikke og graver kobberledningerne op til dit hus, så du skal ikke bekymre dig.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 17:23 #2
TDC må ikke lukke din Basislinje når der sider en ADSL så der burde ikke ske noget, men intet er sikkert, en eller anden fjumregøj kunne finde på at hive stikket ud på centralen.
Avatar billede Mirub Nybegynder
20. april 2010 - 18:25 #3
Det der typisk vil ske i et tilfælde som dit, er at man opretter en "bærelinie", hvor du så får din adsl fra Telia.
Det vil være Telia der står for al administration af denne bærelinie da det er hos dem du har dit fremtidige abonnement.

Om de så lejer sig ind på TDC's kobber, eller om de selv har trukket ledninger til din bolig er sagen mere eller mindre underordnet. Lejer de sig ind på TDC's net, er TDC allerede klar over din forbindelse hos Telia, og vil selvfølgelig ikke pille ved denne.