Avatar billede dagblad Nybegynder
20. juli 2001 - 12:24 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Overfør fil fra AS400 til Lotus regneark

Jeg laver en fil i AS400 m.h.a. Query, med f.eks. navn og adresse og nogle felter tal.
Denne fil vil jeg så gerne have overført til Lotus regneark med ét felt pr. celle.
Men når jeg bruger \"Dataoveførsel\" i Client Access lægger den HELE recorden ind i en laaaaang celle.
Jeg syntes jeg har prøvet alle muligheder med seperation, men ingen effekt.

Hvad gør jeg galt?

Jeg har en Client Access Ver 3,20.

Iøvrigt God weekend alle sammen, og tak for en meget lærerig uge her på Eksperten....
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. juli 2001 - 12:29 #1
I din query skal du indsætte semikolon mellem felterne. Overfør filen til PC\'en v.hj.a Dataoverførsel og gem den som xxx.csv Dernæst åbner du den i Excel.

//Claus
Avatar billede dagblad Nybegynder
20. juli 2001 - 12:33 #2
nordcic: hvordan gør man det? i Angiv kolonners format kan man da ikke gøre det?
Finn
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. juli 2001 - 12:43 #3
Nej du er nødt til at oprette et felt som indeholder semikolon.

Alternativt:
1. Åben Excel (hvilken version har du?)
2. Vælg <funktioner> <tilføjelsesprogrammer>
3. Vælg <databaseoverførsel med Client Access>

Men det virker nok kun hvis du opgradere CA til ver 5!!! Men så er det tilgengældt pærenemt! Så laver du din query i Excel!!!

//Claus
Avatar billede dagblad Nybegynder
20. juli 2001 - 12:49 #4
Det var Lotus jeg gerne vil lege med (lotus 123 Version 9)

Jeg har det med semikolon..

OK jeg prøver på mandag - nu vil jeg have week-end - og jeg tror jeg kan få det til at virke - også har du 100 tilgode.
(det er jo altid rart at have noget tilgode bare det ikke er øretæver)

//Finn
Avatar billede nordclc Nybegynder
20. juli 2001 - 12:52 #5
God weekend, ja tak ingen øretæver ;o)
Jeg overså det med Lotus, alle kører jo efterhånden Excel! Men mon ikke den samme metode findes til Lotus?
Avatar billede dagblad Nybegynder
23. juli 2001 - 09:22 #6
Så er det mandag - efter en dejlig week-end!!

Men desværre kan jeg ikke få min Lotus til at modtage filen med semikolon.

Jeg har Excel 97 SR-1, der kommer recorden stadig over i een lang celle.
Avatar billede wizax Nybegynder
23. juli 2001 - 10:08 #7
I din Client Access kan du lave overførsler fra AS/400 til PC (og omvendt). Der kan du angive hvilket filformat du vil bruge på PC. Der ligger blandt andet et .Dif format, som jeg mener at Lotus kan bruge. Ellers kan du jo bare finde et format som der er fælles.
Avatar billede dagblad Nybegynder
23. juli 2001 - 15:07 #8
Nu har jeg fået lavet en fil fra AS400 BÅDE til Lotus og Excel.
Jeg skulle bruge en .dif fil Excel og en .csv til Lotus.
Når man så åbner filen i Excel kommer der en guide hvor man kan definere kolonner. Noget tilsvarende er der desværre ikke i Lotus, derfor skal man lave \';\' felter imellem til Lotus.
Det virker men man skal have \"hår på brystet\" for at kunne lave det.
Det kan være jeg skal få opdateret til CA ver 5.

Tak for hjælpen

/Finn
Avatar billede dagblad Nybegynder
23. juli 2001 - 15:08 #9
Her skulle gerne følge point
Avatar billede wizax Nybegynder
24. juli 2001 - 08:15 #10
Jeg takker og bukker...

REnt faktisk arbejder jeg selv med AS/400 og til tider downloads fra den, så jeg kender problematikken.... ;-)
Avatar billede nordclc Nybegynder
30. juli 2001 - 22:45 #11
Tak, godt du fik løst det. Jeg har ikke arbejdet med AS/400  de sidste par år, så jeg havde jo næsten glemt hvordan det gøres, men jeg kan også godt huske problematikken.