Avatar billede enigma_morten Nybegynder
18. april 2010 - 18:20 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Mac mail vedhæftninger

Hej eksperter

Jeg har en spørgsmål vedrørende vedhæftninger i mac mail. Når jeg sender en mail indeholdende en vedhæftning eller flere, så får modtageren af mailen ekstra vedhæftninger af typen ATT0000X.htm

EKSEMPEL:

Afsender (mac):
Mail med vedhæftning: test.pdf

Modtager (pc):
Mail med vedhæftning: test.pdf, ATT00001.htm

Problemet er at ATT00001 bliver synlig for modtageren, hvilket er ret frustrerende i arbejdssammenhæng. For hver vedhæftning jeg laver kommer der en ekstra ATT0000X.htm fil hos modtageren. Så en mail med 4 vedhæftninger fremstår som en mail med 8 vedhæftninger.

Hvordan afhjælpes dette problem?
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2010 - 18:49 #1
Er ikke mac bruger, men er der noget her du kan bruge?
http://www.ms-news.net/f3778/auto-removing-attachments-1577311.html
Avatar billede Vandreren Novice
19. april 2010 - 20:33 #2
@ 220661, når jeg følger dit link, bliver jeg ledt hen til login-siden for et forum. Jeg fravælger altså at oprette en brugerprofil, bare for at se den forum-tråd. Derfor ved jeg ikke helt hvad dit link refererer til, og risikerer derfor at gentage dig.

Jeg har læst lidt om problemet, og det lader til at Mail.app som standard vedhæfter filer som "inline image attachments"; og det angår formentlig ikke kun billedfiler, men flere typer som alle kan previewes i mailen (herunder pdf). Lidt ligesom når man indsætter et billede i linie med teksten i et tekstbehandlingsprogram.

Teksten nedeunder indsat fil nr. 1 bliver gemt i ATT00001.htm; og teksten nedeunder indsat fil nr. 2 bliver gemt i ATT00002.htm osv.

Det lader til, at selv hvis der ikke er nogen tekst under den vedhæftede fil, så vil der blive oprettet en ATT00001.htm med netop den tekst (ingen tekst) - dvs. et helt tomt htm-dokument.

Så vidt den formåede årsag.

Jeg har fundet to løsningsforslag:

Disable Mac Mail.app Inline Image Attachments
http://micahgilman.com/play/disable-mac-mailapp-inline-image-attachments/

Install Mail Attachments Iconizer
http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=9572132#9572132

Jeg håber de oplysninger kan bruges. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. april 2010 - 20:40 #3
Vanndreren Beklager med linket, som ikke er det jeg forventede. Desværre kan jeg ikke finde siden igen. Sådan går det når man bruger forskellige søgekriterier. Man glemmer hvad man skrev.
Sorry
Avatar billede Vandreren Novice
19. april 2010 - 20:49 #4
Helt i orden, 220661. :)

Jeg regnede med, at nogle af mine sikkerhedstilføjelser og -programmer måske forhindrede mig i at få adgang til den forumdiskussion. Men det var ikke noget, jeg ville bruge tid og energi på at undersøge.
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
28. april 2010 - 20:44 #5
Løsningsforslag 2 med 'Mail Attachments Iconizer' virker ikke i denne sammenhæng.

Løsningsforslag 1 virker umiddelbart. Har lavet et par test, og det ser ud som om løsningen på de ekstra vedhæftninger er fundet! For at fremtidige læsere af denne tråd kan drage nytte af resultatet opridser jeg lige fremgangsmåden:

Åben Terminal applikationen via:

Programmer>Hjælpeprogrammer>Terminal

Her skriver du følgende, efterfulgt af enter:

defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentsViewing -bool yes

Vandreren: Tak for researchen. Læg et svar!
Avatar billede Vandreren Novice
28. april 2010 - 20:48 #6
Jeg er glad for at kunne hjælpe dig. :)