Avatar billede webber Nybegynder
01. januar 2000 - 14:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Generalt

Hej alle!

Jeg ville bare gerne vide, hvad det kræver at lave en chat som Højhuset (www.netstationen.dk) som er en Java-Baseret chat. Hvad kræver det, hvor lang tid tager det at lære, hvor kan man begynde. Alt det vil jeg gerne have svar på ;=)

/Jonas
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
01. januar 2000 - 14:53 #1
1) du kan java
2) lang tid
3) online bøger på informit.com / sun har nogle gode tutorials på www.sun.com
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
01. januar 2000 - 14:58 #2
ok fandt de præcise urls ;

Oversigt over tutirialsne;
http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/

Start evt her (starter helt fra bunden af)
http://web2.java.sun.com/docs/books/tutorial/java/index.html
Avatar billede jumper Nybegynder
01. januar 2000 - 19:12 #3
webber, der er da ingen pointe i at lave det i Java, du kan lave akkurat det samme med Javascript og DHTML. Så behøves brugeren ikke at starte en Applet ;)

/Thor
Avatar billede webber Nybegynder
02. januar 2000 - 11:51 #4
Jumper >> Fortæl Fortæl.. Hvordan har du tænkt dig dette?
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
02. januar 2000 - 13:43 #5
>>webber nu er jumper jo også Javascript/DHTML guru så det er jo ingensag for ham at lave, men for de almindelige levende er det da bedre at lære Java :-)
Avatar billede root Nybegynder
03. januar 2000 - 00:31 #6
Webber << det er dejligt at se en der ikke er bange for en udfordring...

det tager nok det meste af en weekend at lære Java. Den efterfølgende uge kan du så [i mangel af bedre] bruge på at lave en lille chat-applet a la netstationen - det er ikke så svært... :-()

slet ikke hvis du følger hr. ip-addresse's råd - om java tutorialsne de ER gode.

Avatar billede jumper Nybegynder
03. januar 2000 - 13:22 #7
Webber, kig på Jubii Chat, http://chat.jubii.dk

127..., tak for rosen ;)

/Thor
Avatar billede webber Nybegynder
03. januar 2000 - 14:35 #8
Mange Tak! Men er der nogle er jer der vil hjælpe mig igennem ind til jeg har sådan en chat ?
Avatar billede jumper Nybegynder
03. januar 2000 - 15:03 #9
Webber, det er et ret omfattende projekt, sådan en chat ;)

/Thor
Avatar billede webber Nybegynder
09. januar 2000 - 11:55 #10
DESVÆRRE