Avatar billede MNAN Nybegynder
18. april 2010 - 11:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med identifikation af ekstern harddisk

Hej,

Jeg har en ekstern harddisk (Western Digital Passport som forbindes via USB, sådan at jeg efter backup kan fjerne den fra hjemmet indtil næste backup). Når jeg isætter USB-stik kan jeg se at PC identificerer at der er tilsluttet en ny enhed. Hvis jeg åbner eks. Explorer for at tilgå drevet vises det derimod ikke.

Er der nogen som kunne have en ide om hvad det er som skjuler at drevet vises ?

Hvis jeg tilslutter drevet på andre PC'ere bliver det fint vist ! Jeg bruger Windows Vista.

Pft

Martin
Avatar billede rasmus_f Nybegynder
18. april 2010 - 11:42 #1
Hmm... Havde lidt ala det samme problem under Windows 7, jeg gik ind i enhedshåndtering og kunne finde den eksterne harddisk derinde, men den var deaktiveret, så jeg aktiverede den igen. Prøv lige at se om du kan gøre det samme :-)
18. april 2010 - 11:59 #2
Diskhåndteringen - Find din disk - Tildel drevbgstav...
Avatar billede MNAN Nybegynder
18. april 2010 - 16:25 #3
Hvis jeg går ind i enhedshåndtering virker det som om den også er registreret og er aktiv.

Diskhåndtering ? - Hvis jeg åbner oversigt over Computer kan jeg se alle drev på nær ekstern. Hvordan søger jeg ("Find din disk") så jeg kan tildele drevbogstav ? Problemet er at jeg kan se drevet på flere måder (USB, enhedshåndtering), men ikke få adgang/se det hvis jeg bruger Explorer etc.

/ Martin
18. april 2010 - 20:31 #4
Diskhåndteringen !!!

Skrivebord - HøjreMusseTast på [Computer] - Administer - [Diskhåndteringen] ...

http://www.it-artikler.dk/2008/05/20/sdan-bruges-diskhndtering/
Avatar billede MNAN Nybegynder
18. april 2010 - 20:58 #5
Bingo !!!!

Det lykkedes - Karise_larry - 200 point i din retning, hvis du laver et svar der kan ryge point på.

Mange tak
18. april 2010 - 21:03 #6
Ping...

(Læg selv et [svar] så deler vi alle !!!)
18. april 2010 - 21:29 #7
Takker for Point...