Avatar billede m3q Nybegynder
17. april 2010 - 23:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

3 USB Modem til Wireless Router?

Hej Eksperter,

Står og har brug for at få min PS3 trådløst på nettet via mit 3 USB Modem, har gjort det før, kan bare SLET ikke huske hvordan..

Jeg har et HUAWEI USB Modem fra 3 sat til min PC, derfra har jeg så brug for at få delt internet forbindelsen, så den kan blive sendt trådløst ud via min Belkin G+ MIMO trådløse router..

Som sagt så har jeg kørt det her setup før, kan bare slet ikke huske hvilket settings jeg skal bruge eller hvilke ledninger skal sidde hvor :P
Avatar billede swiatecki Novice
17. april 2010 - 23:53 #1
Kunne være noget ala:

Broforbinde dine netværkskort(hhv. USB modem og LAN-forbindelse) og så opsætte routeren som AccesPoint. Så kan PS3en oprette forbindelse til AccessPOintet, og køre noget DHCP/routing på PCen
Avatar billede m3q Nybegynder
18. april 2010 - 00:05 #2
@swiatecki - aner ikke hvorfor... men når jeg vælger LAN og 3USBModem forbindelsen giver den ingen mulighed for broforbindelse i menuen..

kan jeg gøre det på den måde du beskriver ved f.eks. at sætte 3USBmodem til at dele forbindelsen og så sætte det som access point?
Avatar billede swiatecki Novice
18. april 2010 - 00:16 #3
Nu har jeg ikke selv et 3g modem liggende, men umiddelbart så burde det være muligt.

Men du skal ind i routeren og sætte den i accesspoint mode :)
Avatar billede m3q Nybegynder
18. april 2010 - 00:20 #4
okay.. vil lige prøve det så..

skal lige have et mere detaljeret beskrivelse her...

1. sætter 3USBmodem til at dele netværk over LAN?

2. sætter LAN kabel fra PC til router (i hvilken indgang i routeren skal den... jeg har 1 der står connection to modem og 4 der bare står tal på)

3. opsæt til access point - går ud fra det er i router menuen (192.168.2.1) man skal det?
Avatar billede swiatecki Novice
18. april 2010 - 00:32 #5
Ja, ind i egenskaber for USB modemmet og sætte den til at dele via LAN forbindelsen.

Det afhænger lidt af routeren om den skal i "1" eller "modem" (det skal muligvis også være et krydset LAN-kabel

Ja det er i router menuen :)
Avatar billede m3q Nybegynder
18. april 2010 - 11:10 #6
Super!... fik det til at virke!

lav et svar så får du point...
Avatar billede swiatecki Novice
18. april 2010 - 12:15 #7
Glad for at kunne hjælpe :)
Avatar billede Mumu87 Nybegynder
14. januar 2011 - 00:34 #8
har samme problem.. har bare ikke fået købt en router eller et LAN kabel endnu, har ik forstand på det..

er der nogen der har nogle tips til en router og kabel, der ikke er for dyrt? :)