Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 19:16 Der er 9 kommentarer

På ene pc kan der ikke oprettes lan netværk

Jeg har to bærbare, den ene går det fint med at få på nettet via LAN, men den anden pc, som er den nyeste bliver ved med at skrive at den ikke kan få kontakt med DNS server.
Begge pc er sat op til automatisk IP og automatisk DNS
Hvad er galt ?
17. april 2010 - 20:02 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

For den 'syge' PC's vedkommende: Virker den UDEN den anden er tændt ?

Vi snakker om KABLET forbindelse ?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 21:21 #2
Den kører Vista

Ja med kabel

Ved ikke helt hvad du mener med om den virker uden den anden er tændt, de er ikke koblet på netværk sammen.

Men den pc jeg sidder ved kan køre via kablet, men den anden kan ikke.

Selve netstikket står og blinker både grønt og orange, men den melder om at den når den pinger DNS server ikke får svar.

Den pc jeg sidder ved får kontakt til DNS server med samme adresse ????
17. april 2010 - 21:40 #3
... har det ALTID været sådan på den 'syge' PC ?
Eller er det sket 'pludseligt' ?

Hvilket sikkerhedsprogram ?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 22:20 #4
det er sket pludseligt. PC havde været med i "byen" og på trådløst netværk og da den kom hjem og fik lan kabel - kunne den ikke komme på netværk
Kører norton
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
18. april 2010 - 02:50 #5
Prøv at deaktivere dit norton og se om det hjælper. Ellers så prøv at deaktivere og efterfølgende aktivere netværkskortet under NETVÆRKSFORBINDELSER. Og selvfølgelig prøv at genstarte routeren.
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 10:54 #6
Ok jeg prøver norton, har forsøgt at deaktivere og aktivere netværkskort, samt nulstille.
Ingen router, det er kabelforbindelse
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 11:07 #7
Det hjalp ikke
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 11:09 #8
Jeg får adgang lokalt men når jeg forsøger at løse problemet til internettet, svarer den at der er problemer med DNS konfigurationen - men det giver jo ikke mening når jeg kan flytte kablet ind i en pc ved siden af og komme på nettet ???
Avatar billede tji Nybegynder
05. maj 2010 - 15:22 #9
Det kommer måske an på din udbyder. Hvem har du? TDC, telenor eller Dansk kabel tv eller?

Hvad har du af netværks udstyr ud over modem til udbyder?

Fordi hvis du ingen router har, så kan du risikere at din udbyder låser IP addressen i en periode til den første computer, derfor vil din anden computer jo ikke kunne få en IP.