Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. april 2010 - 12:03 Der er 7 kommentarer

image map

Hvordan gemmer jeg hvilket hotspot fra et image map, brugeren har klikket på. Det skal gemmes i en session variabel.
Kan man evt give hvert hotspot et id som sendes med til den side hotspotet linker til?
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2010 - 12:10 #1
sæt en unik querystring på hvert link?

/side.php?id=1
/side.php?id=2
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. april 2010 - 12:56 #2
Ja, det var da en mulighed. Er dog ikke så vild med at man kan pille ved id i adresselinien.
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. april 2010 - 13:14 #3
Jeg vil lige nævne hvad det skal bruges til.
Jeg vil lave en lille kvis/spil, hvor spilleren vælger et land på et kort ud fra et spørgsmål.
Når spilleren har været alle spørgsmål/lande igennem, regnes ud hvor mange rigtige der var.
Jeg skal altså samle sammen, hvad for nogle lande der blev klikket på.
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2010 - 13:30 #4
Du kan så vidt jeg kan se med HTML ikke skjule funktionalitet - ved at blande lidt javascript ind over kan du besværliggøre det lidt men da alt jo stadig er synligt for klienten ikke umuligt at snyde med, skal det undgås vil jeg mene det hedder fx flash eller silverlight.
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. april 2010 - 13:40 #5
Flash ville sikker være optimalt. Men det er vist rimeligt svært at lære flash/action script.
Avatar billede keysersoze Guru
17. april 2010 - 14:21 #6
Det skal jeg ikke kunne sige - arbejder ikke med flash - men mon ikke det er lige så let/svært som fx PHP. Jeg har ikke andre forslag end dem jeg allerede er kommet med - jeg har dog umiddelbart svært ved at se hvad man skulle kunne opnå med URL-manipulation så længe man ad den vej ikke kan snyde sig til et bedre resultat.
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 11:04 #7
Lukketid?