Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
16. april 2010 - 16:49 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hvor køber man sikringer????

Jeg tror at sikringen er gået i min strømforsyning, og jeg skal bruge en ny som jeg skal have loddet i, men jeg ved ikke hvor jeg kan købe dem.

Det er en sikring med disse data jeg skal bruge: F8AH 250V

Håber at nogen kan hjælpe mig.
Avatar billede kasperorso Juniormester
16. april 2010 - 17:18 #1
hos en radioforhandler :)
Avatar billede thov Forsker
16. april 2010 - 17:18 #2
Er det et glasrør med metalkappe i hver ende ?
Og i så fald - hvad er dens fysiske dimensioner ?

De findes i flere størrelser, også 'Flinke' 8 Ampere typer.
Avatar billede patrick101 Nybegynder
16. april 2010 - 17:22 #3
#2 Du loder bare Den slags sikringer i et glasrør :D rofl good luck
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 17:53 #4
Står der ikke på sikringen hvilken belastning den kan klare?
Er det nogle af disse?
http://www.eekit.dk/group.asp?group=530
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 20:11 #5
Nej det er en 8 ampere sikring kan jeg se.
http://www.cooperbussmann.com/library/certs/BSI/KM55676.pdf
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 20:18 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2010 - 22:55 #7
Hvis den skal passe til din skal den være som denne:
http://www.el-supply.dk/?Gid=121&VNr=59125
Avatar billede lzs Nybegynder
18. april 2010 - 10:33 #8
Jeg pjejer at købe mine sikringer i expert (en af dem med eget værksted), du kan bare tage den gamle med, så ser de om de har en magen til..
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 11:40 #9
Hej.

Først vil jeg lige sige at det er en 8 Amp 255V Dimensionerne kender jeg ikke lige.. Men den er lidt på størelse med en glassikring. Den her er bare hvid, man kan ikke se i gennem den.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2010 - 12:02 #10
Du må jo have haft den i hånden for at læse hvad der stod på den?
Så havde det vil ikke været svært at måle fysisk størrelse?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 12:24 #11
Det er en 5mm x 20mm du kan se den her:

http://dk.rs-online.com/web/search/searchBrowseAction.html?method=getProduct&R=1886697

Det ser bare ud til at dem her ikke sælger til private. Jeg har også rendt Fredericia tyndt for at finde en der har dem, men kender ikke lige nogen.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2010 - 12:31 #12
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 12:36 #13
På siden kan jeg kun finde glas sikringer... Kan du give mig et direkte link til varen?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 12:37 #14
Jeg fandt det nu, så du kan smide et svar i stedet.. Mange tak for hjælpen
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 12:40 #15
Hmm.. Nu er jeg helt forvirret, for jeg har fundet de rigtige sikringer, men er det bare mig eller er der ikke nogen lige i 8 Amp
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2010 - 12:43 #16
http://www.el-supply.dk/?Gid=121&VNr=59125
Skulle det ikke vlre denne?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 12:46 #17
Den kunne nok bruges, men jeg vil helst have keramisk sikring.. Dem har de også i alle andre Amp end jeg har brug for.
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2010 - 14:48 #18
Har set på denne tråd flere gange og kan ikke forstå at nden stadig kører du har fået de henvisninger ddu har brug for! når dt skal være en 8Amp. sikring af typen flink forstår jeg ikke hvad du skal bruge den af keramik for den sikring der sad i er den der skal erstattes og intet andet sikringen er dimensioneret til det kredsløb den sidder i.hvorfor tror du det hedder SIKRING.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 15:25 #19
Det skal være en keramisk fordi der står skrevet på printpladen, det var også en keramisk der sad i i forvej, derfor kommer der også en keramisk i.

Og hvis du ikke kan forstå hvorfor det skal være en keramisk, så skulle du læse lidt om sikringer.

Jeg kan ikke finde et svar på hvor jeg køber en keramisk hurtivirkende sikring 8A 250V nogen steder i denne tråd.

Kan DU!!?
Avatar billede Poko1 Ekspert
18. april 2010 - 16:04 #20
Citat:Det er en sikring med disse data jeg skal bruge: F8AH 250V
Så forstår jeg ikke at der også skulle stå Træg (keramisk)
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 16:06 #21
Det står længere nede i tråden
Avatar billede 220661 Ekspert
18. april 2010 - 17:24 #22
Har kigget på andre sider med keramiske sikringer, men lige 8A kan jeg ikke finde. Man kan vælge at bruge en 6,3 A og så have nogle stykker i reserve. Vil ikke anbefale 10 A , da anden elektronik så vil tage skade.
Prøv at tage kontakt til en elektrikker. Han burde have disse sikringer, hvis du ikke vil bruge en glassikring med samme egenskaber.
Kan ikke umiddelbart komme det nærmere.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 17:29 #23
Tak for hjælpen..

Jeg er ikke meget for glas sikringer pga. at glasset kan springe ved en for stor kortslutning, og varme dele kan flyve rundt og beskadige andre komponenter, og i aller værste fald sætte ild.

Det ser ikke ikke ud til at der er andre bud på hvor jeg får dem her  hjemme, så hvis du smider et svar må det være det.

Det er bare underligt, for jeg kan få dem i masser af online butikker i udelandet, så fremt at jeg vil give en pæn pris i forsendelse, hvilket jeg ikke har lyst til.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 17:34 #24
Glemte lige det andet svar du lagde.. :-)