Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
16. april 2010 - 11:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

VB.NET kode til aktivering af knap på hjemmeside!!

Hej.

Jeg er ved at udvikle et program i VB.Net som skal logge ind på en hjemmeside og aktivere (Klikke) en knap der er på hjemmesiden, men jeg kender ikke den kode der skal til. Så kan nogen hjælpe mig?

Login delen er ikke svær, men så går jeg i stå.

På forhånd mange tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2010 - 19:18 #1
Et klik paa en knap er normalt en POST til den URL der er i formens action.

WebClient eller (Http)WebRequest klasserne kan nemt goere dette.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. april 2010 - 19:18 #2
PS: Nu er det vel ikke en afstemnings bot du er ved at lave?
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 11:37 #3
Hej.

Kan i komme med et eksempel?

Og det er ikke nogen afstemningsbot. Programmet er helt legalt
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 11:45 #4
Jeg fandt et link, med præcis den sikring jeg står og mangler. Men jeg vil gerne undgå at skulle købe den fra udelandet.

I kan se den her:
http://www.distekinc.com/store/pc/viewPrd.asp?idcategory=&idproduct=353

Der må så gerne være de der endemuffer på når jeg skal lodde den i for at gøre det hele lidt lettere. Jeg ved at man kan få dem med mufferne på.
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 14:50 #5
Undskyld.. Jeg var lige inde i en forkert tråd med det der spørgsmål... hehe
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 16:10 #6
Her er et C# eksempel paa form submit:

        public static string Post(string url, string fields, CookieContainer session)
        {
            HttpWebRequest wr = (HttpWebRequest)WebRequest.Create(url);
            wr.Method = "POST";
            wr.CookieContainer = session;
            wr.ContentType = "application/x-www-form-urlencoded";
            StreamWriter post = new StreamWriter(wr.GetRequestStream());
            post.Write(fields);
            post.Close();
            string html = (new StreamReader(wr.GetResponse().GetResponseStream())).ReadToEnd();
            return html;
        }

fields formatet er key1=val1&key2=val2&key3=val3
Avatar billede Kaffefyren Nybegynder
18. april 2010 - 16:21 #7
Tak for det, kan du sende et svar?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. april 2010 - 17:12 #8
ok