Avatar billede zibar Nybegynder
01. januar 2000 - 12:04 Der er 35 kommentarer

Spil i Windows 2000 Final v.

Jeg sidder her og baxer med W2k.
Men jeg kan ikke få mine spil til at virke her i!
Findes der en special DirectX?
Jeg ved godt at der er NT5, og man plejer ikke at kunne spille spil i NT!
Men ifølge nogle kontakter skulle man kunne spille i win2k.
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. januar 2000 - 14:54 #1
SÅ vidt jeg ved skulle FInal være født med Direct X 7.0, og på den måde skulle der være mulighed for at spille i WIn2000.
Men som du selv siger er det ikke et OS til spil!
Jeg har selv samme problem med spil. Jeg downloade en DIrect X 7.0 beta et eller andet til WIn2000. Det hjalp til nogle spil, men eftersom du har Final kan det nopk ikke hjælpe dig. Ellers følg med på MS' hjemmeside! Der er er en del oplysninger
Avatar billede cldu Nybegynder
01. januar 2000 - 16:52 #2
Alle spil jeg indtil nu har installeret på min 2K maskine, virker upåklageligt. Jeg har et TNT2 kort fra ASUS, og der virker D3D perfekt med NVIDIAS NT-drivere. :-)
Avatar billede zibar Nybegynder
01. januar 2000 - 18:25 #3
*******************
Ja men nu har jeg altså lige haft det inde og disse spil duede ikke:
Unreal Turnament
Need For Speed 4
Rainbow Six Rogue Spear
Grand Theft Auto 2

Og desuden er DirectX ikke med i win2k.
Og det dur heller ikke der i !
Avatar billede cldu Nybegynder
01. januar 2000 - 19:29 #4
zibar: you're definately doing something wrong...

Alle de ovennævnte spil - med undtagelse af GTA2, da jeg ikke ejer det - kører så perfekt som de overhovedet kunne, og rent faktisk BEDRE end i 98 da 2K styrer swap-pladsen bedre.

Damn right der er DX7 med i win2k - der tager du HEEEEEEELT fejl...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. januar 2000 - 22:50 #5
Ja der er sku Doretc X 7.0 i Win2000 hvorforor skulle MS udgive et produkt med spil understøttelse uden en Direct X???
Avatar billede desperado Nybegynder
02. januar 2000 - 15:31 #6
hmm jeg kan ikke se at der skulle værre et problem ?!
jeg har
Unreal Turnament ( køre sådan da )
Need For Speed 4 ( no problemo )
Rainbow Six Rogue Spear ( pusler med det men det køre )

W2k er kanon at køre halflife på
jeg vandt 10 til 15 F mere ved at køre W2k

Avatar billede root Nybegynder
03. januar 2000 - 00:35 #7
Jeg vil godt støtte zibar...
Jeg kan ikke få FIFA2000, og Gangsters til at funke. Er der problemer med Directx implementeringen ELLER HVAD BILL G. ??

Det er også final versionen jeg kører på.
Avatar billede ero Nybegynder
03. januar 2000 - 03:17 #8
Hvis det er en RC3 version du sidder og leger med, så kan du ikke spil på den. Du skal vente til at den rigtige Windows 2000 kommer. Det kan da næsten ikke være en lovlig version du sidder med???!!!
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 09:31 #9
ero: RC3 virker GANSKE fint til spil - det er DIG der gør noget forkert. Det er desuden pisse ligegyldigt om den hedder Final eller RC3 - der er 30 build-numre til forskel.
Avatar billede root Nybegynder
03. januar 2000 - 13:56 #10
En win2k version bliver efter min mening hverken mere eller mindre lovlig af at der står rc1 rc2....rc100 eller FINAL på den....det næste bliver vel at man skal betale for BIOS'en??

Og ja...30 build numre er ingenting, når vi snakker spil eller ej!!
Jeg tror desuden at MS er stoppet med at forbedre directx i win2k for nu - de lader op til spil producenterne at lave spil der funker på den "motor" der er i win2k p.t.!
Sådanne privelegier har man som mega koncern
Avatar billede zibar Nybegynder
05. januar 2000 - 21:56 #11
Nåh !
Jeg har undersøgt det nærmere Microsoft siger selv at DirectX ikke er understøttet!

Og det der med Rogue Spear, det dur ikke!! Så gi´ op med at prøvet på at få det til due´ Hvis du læser Rogue S. Readme-filen siger det også selv man ikke kan!

Jeg kører med Windows 2000 Final v. (OK Det betyder at det er den fulde og dermed "RIGTIGE" version af W2K.) GB (Great Britain)

Unreal Turnament dur ikke fordi den ikke kan finde en version af DirectX
Og jeg har prøvet at installere Directx 7

Avatar billede desperado Nybegynder
05. januar 2000 - 22:35 #12
jeg har opdaget en ting !
Der er på v af win2000 pro 2195
det skulle være den full fra microsoft

den understytter ikke AGP port og der med ikke acc spil der bruger openGL og andet form for acc... prøv at skrive

start>Run>  dxdiag
og tjæk det !
den jeg testet på først var 2128 og den havde havde jeg ingen problemer med
under DX7.0
det kunng være svaret på det problem vi har
har prøvet at inpotere filerne fra NT 4.0 men uden held ; ((
vi skal bruge en update at DX7.0 til win2000 før vi kommer videre....

sorry that tuff luck !
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 23:22 #13
jeg mener sq stadig at det er jer der har et seriøst problem med at styre jeres hard/software... :-/
desperado: det der kan godt være sandt for dig, men det er det sq ikke for mig. Tuff luck, men sådan forholder det sig.

JEG SYNES SNART DET HER SPM. SKAL LUKKES?

understøtter win2k ikke AGP port? Er MicroSnot ude på at skyde sig selv i foden? Nej vel???
Avatar billede cldu Nybegynder
05. januar 2000 - 23:23 #14
desperado: ... ingen AGP port, og dermed ikke hardwarte acc. spil...

Hvad er det egentlig for noget pis at lukke ud? Hvad så med PCI kort der FINT kører med både D3D, OpenGL og GL? *rækker tunge*

jaja... jeg er barnlig... men jeg holder på min ret.
Avatar billede desperado Nybegynder
06. januar 2000 - 14:48 #15
hmm ved en acc af openGl skal kortet bruge Ram add i den nomale RAM hvor den får tildelt nogle pladser...
det samme gør PIC slotte men det klare controlleren for den...
en af de ider der er med AGP er at den har kontakt med RAM uden controlleren
og der med kan køre meget hurtiger  !!!
men det kræver at styresystemet understytter det ! og det er bare ikke med her !! som jeg sagde kan dette kunne klares med en DX update  ( hvilken V af w2k køre du !! )
2118 ???
den har denne understyttelse !

OG fuck så af med dig Lamer !

Desperado
Avatar billede cldu Nybegynder
06. januar 2000 - 16:19 #16

Lamer selv. Jeg ved hvad jeg snakker om.
Avatar billede zibar Nybegynder
06. januar 2000 - 20:22 #17
hmm.....

Jeg må sige at der er nogle der har ret!
Windows 2000 har DirectX inde!
Men jeg tror det er fordi mit grafikkort!
s3 Savage 4 32mb. ikke er så godt understøttet!
Avatar billede desperado Nybegynder
07. januar 2000 - 20:26 #18
hmm den full win2000 skulle være 2195 !!

såå hvad laver du her ! ?
Avatar billede zibar Nybegynder
08. januar 2000 - 19:34 #19
Er der nogle der har prøvet at få grafikkortet: s3 Savage4 32 mb.
til at køre i windows 2000?¿

Problemet er nemlig at grafik-systemet "metal" ikke er med i w2k-driveren!
Jeg har også prøvet at lægge metal.dll i c:\winnt\system32\

Den der har løsningen får alle pointene
Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 16:47 #20
Jeg syntes Win2k er noget lort. Jeg har et diamond viper 770 Ultra og når jeg tester det i win2k under Quake2 (q2demo1.dm2)kører den kun 46 Fps. i 1024*768. Det lyder jo meget godt men tester jeg det i Win98 kører det over 100 Fps!!! Jeg kører WinNT 4.0 med Fuske DX5 da jeg ikke spiller ret meget og satser på stabilitet. Nå men i NT4 tager kortet 56 Ftp, altså 10 fps mere end i Win2k.

P.s. Jeg har 128 RAM så det nok ikke det der gør det, og btw. så skulle win2k jo efter sine ha Direct X 7.0
Avatar billede cldu Nybegynder
09. januar 2000 - 20:33 #21
god dammit... nu har jeg lige geninstalleret 2000, samme RC som før, samme maskinkonfig. som før, samme spil som før, MEN NU ER AGP UNDERSTØTTELSEN KRAFTEDEME RØGET SIG EN TUR!

satan og helvede, pis og lort - og kan man finde en rygende dej om det på ms siden? NÆÆÆÆÆÆÆÆH NEJ....
Avatar billede hektor Nybegynder
10. januar 2000 - 09:56 #22
Rogue Spear skulle køre fint in Win2K, hvis du altså kører 2.05 Patchen til den ... 2.05 skulle også fungere på alle udgaver af Rogue Spear, så det burde være en formsag at få den til at køre.
Avatar billede joker73arb Nybegynder
10. januar 2000 - 10:20 #23
>>> desperad, Jeg kører build 2128, og kan fint køre eksempelvis Descent 3 med mit ATI RAGE FURY (AGP og OpenGL).....

Joker
Avatar billede desperado Nybegynder
11. januar 2000 - 09:00 #24
jepper den er kanon til spil den 2128 v

men prøv og copy store filer fra dit cdrom drev og se hvordan dit system kører under copy !!
hak hag hak !

mit sys er et
PII 450 128 Mb 27,3 Gb 7200 WD 32Xcdrom
ASUSp2b sidste BIOS

det er noget man godt kan leve med at den gør..... men i finale v gør den det ikke ; )) men så er der rod med agp og acc under spil

WINDOWS2000 fra BEJSOFT

D
Avatar billede kimmer2612 Nybegynder
13. januar 2000 - 17:19 #25
Jeg kører med den nyeste (2195) Og der virker NOGLE spil ikke... Spillene blir ganske enkelt ikke understøttet af Win2000... Men nu kommer der jo snart en Final (Hvis den da ik allerede er udkommet) Så må vi vente og se...
Avatar billede maphoto Nybegynder
13. januar 2000 - 21:41 #26
DriectX 7.0 er understøttet i W2k BASTA.! hvorimod OpenGL IKKE er! ( men kan komme til at fungere i W2k )
ang. Rouge Spear så har www.redstorm.com som laver spillet sagt at de kommer med en patch meget snart som gør du kan spille RS i W2k :)
ellers syntes jeg du skal prøve disse proffe wep sitshttp://www.ntcompatible.cjb.net/
http://www.ntgames.com/
det man typisk bliver nød til med spil der ikke virker i W2k er at kopiere reg-databasen fra win98 til W2k så fungere en del spil !!. men det er IKKE en holbar løsning !! jeg selv kunne aldrig finde på at gøre det !
så vant på final og chek for patches :)
Avatar billede maphoto Nybegynder
13. januar 2000 - 21:54 #27
AGP er også FULD understøttet i W2k
Avatar billede tobias Nybegynder
18. januar 2000 - 22:25 #28
De spil du skal køre går jeg udfra er 3d spil som kræver 3d accelerator ik´???

Hvis det er problemet så er det fordi w2k stadig køre på beta udgaver...
Og der følger ikke alle drivere med men jeg har hørt at der skulle være kommet nye drivere på http://www.3dfx.com så prøv der!
Avatar billede fido82 Nybegynder
05. februar 2000 - 17:51 #29
er der nogen der har fået rogue spear til at køre under NT ????
Avatar billede kaspar Nybegynder
16. februar 2000 - 00:40 #30
Hey, DirectX7 er direkte implementeret i kernen, grunden til, at det ikke virker for visse lamere er, måske, at man ikke har smidte de rigtige drivere ind eller simpelthen den grund, at spillet tjekker, hvilket OS det er, og funder ud af, at det er NT, og derfor ikke vil køre.-. btw. OpenGL i NT/2k er for vild i forhold til lorte-98, - og hvorfor virker spil bedre, efterhånden, i 2k/NT? Jo, de bliver udviklet der, det gælder mest OpenGL spil...:)
Avatar billede mindtwister Nybegynder
03. april 2000 - 20:54 #31
Prøv at hente nye NTx drivere eller specifikke win2k drivere - jeg havde samme problem med mit Banshee og mit lydkort SB16.
Held og lykke
Avatar billede goulduck Nybegynder
30. juli 2000 - 13:00 #32
Man kan spille de fleste af de nyere spil. DOS spil skal du ikke regne med at få til at virke...

Acceptere??
Avatar billede leiling Nybegynder
31. marts 2001 - 14:00 #33
2000 er ikke til spil prøv 98 eller ME
Avatar billede -onslow- Nybegynder
31. marts 2001 - 14:05 #34
Microsoft DirectX Drivers (Windows 2000) 8.0a
er det ikke det du skal bruge?
Avatar billede -onslow- Nybegynder
31. marts 2001 - 14:07 #35
leiling
det er sq et gammelt SPM