Avatar billede dr.martin Nybegynder
16. april 2010 - 10:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

flyt dns fra en server 2003 til en anden server 2003

Hej

Jeg har et problem jeg ville godt lukke en server hvor min dns er. Jeg kan bare ikke finde ud af flytte dns til en anden server. Er der en der kan hjælpe mig.
Avatar billede leif Seniormester
16. april 2010 - 12:14 #1
Er den integreret op til AD ?

I så fald er det "bare" at installere den nye integrere den op i ADet og så replikerer den selv og når den har replikeret kan du melde den gamle ud og slukke for den, men meld den nu rigtigt ud.
Avatar billede dr.martin Nybegynder
18. april 2010 - 12:56 #2
Hej

Den er ikke integreret i AD, tror jeg kan ikke se den i ad.

JEg har prøvet at installeret sekundær ad, men dns kommer ikke med.

Hvis du ved hvordan går man må du meget gerne komme med en vejledning er ikke helt inde i det..

Tak på forhånd.
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2010 - 13:50 #3
Jeg kører selv med AD integrated DNSserver så det finder den selv ud af....

Men prøv at læs: http://support.microsoft.com/kb/323383
Avatar billede dr.martin Nybegynder
19. april 2010 - 08:17 #4
Hej Leif

Den er ikke integreret i ad, kender du en metode til at flytte den når den ikke er i AD.
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2010 - 09:27 #5
Læste du artiklen jeg henviste til ? Kunne du bruge det til noget ?
Avatar billede dr.martin Nybegynder
25. oktober 2010 - 08:54 #6
glemt at give point kommer nu
Avatar billede dr.martin Nybegynder
25. oktober 2010 - 08:59 #7
kan du ikke smide en svar