Avatar billede skagensrose Nybegynder
15. april 2010 - 17:06 Der er 11 kommentarer

IP-adresse i udlandet??

Jeg har lige forsøgt at se DR på min pc, men der kommer et vindue op med teksten: "Vi har ikke rettigheder til at vise dig indholdet, da du ikke befinder dig i Danmark". Det skal nævnes, at jeg ser DR hver dag på min pc, så denne besked er sgu kryptisk. Bliver min IP-adresse misbrugt?

MVH Eva
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2010 - 17:12 #1
nu er jeg ret tæt på kysten til sverige, og har mobil-internet - hos 3 springer den gladeligt frem og tilbage over sundet, mens tdc låser deres til dk, da de ikke har gang i noget derovre.
Avatar billede skagensrose Nybegynder
15. april 2010 - 17:24 #2
Tak, men nu er det sådan, at jeg bor i Århus, og der er der ret langt til både Sverige, Tyskland og England. Det kan ikke være det, som er problemet...det er træls, på godt jysk!!
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2010 - 17:34 #3
på ind på http://www.minip.dk/
tag en kopi af side, og skriv/klag til dr's ansvarlige for deres hjemmeside.
Avatar billede mortensen Nybegynder
15. april 2010 - 17:56 #4
Brug en offentlig proxyserver i et land, der har adgang til materialet.

http://www.publicproxyservers.com/

Måske kan du bruge dette?
De har lister over offentlige proxyservere. Mange proxyservere cacher materialet, og de kan derfor somme tider være hurtigere, end hvis man går direkte på den oprindelige site.

På den offentlige proxyservers website skal man klikke på linket »Sorted by Country« øverst til venstre. Find det land, hvori stationen, der blokerer for adgang, ligger. Vælg en server med en høj rating for at være sikker på, at du får en hurtig forbindelse.

Når du klikker på en servers detaljer, får du åbnet proxysitets webgrænseflade. Skriv url'en for det materiale, der bliver blokeret, og tryk [Enter]. Nu bør sitet overføre materialet fra målsitet til din browser. Men pas på. Man skal blive ved med at skrive eventuelle efterfølgende url'er ind i proxyen, eller risikerer man, at ens henvendelse går direkte til målsitet og bliver blokeret.
Avatar billede mortensen Nybegynder
15. april 2010 - 19:28 #5
Her står der en del om flere forskellige programmer. Side 6-9:

http://www.altomdata.dk/masser_af_gratis_godter_paa_nettet
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2010 - 19:39 #6
>zandyx
nu er spørger i århus, og skal tilgå dr.dk - så det er vel en fejl i dr.dk's site, der udelukker ip-adressen.
Avatar billede mortensen Nybegynder
15. april 2010 - 19:47 #7
-> claes57.
Det har du da ret i. Men ved ikke hvor hurtig DR er til at svare. Og hvis det er akut, kunne det måske være en hurtige løsning på problemet.
15. april 2010 - 19:57 #8
Nu kan det jo være at der er kommet 'snavs' / utøj ind på systemet som 'redigerer' til en anden IP - eller noget i den retning ???
Avatar billede claes57 Ekspert
15. april 2010 - 21:14 #9
man går ind på
http://www.minip.dk/
kopierer sin ip-adresse, og åbner
http://www.ip2country.cc/
hvor man indsætter - så skulle man vide, hvor man var pt.

http://www.publicproxyservers.com/
de har ikke mulighed for en dansk proxy, så det løser ikke problemet med dr.dk

google evt på ip2country.

Jeg kan ikke forestille mig, at snavs-fabrikanter har noget ud af, at flytte en 'kunde' til et andet land - de mister jo selv data i så fald. Anonymitet som snavser må da være optimalt - hvis man mister 'stealth-mode', så vil kunde jo vide, at der er snavs, og rense ud.
Avatar billede mortensen Nybegynder
05. maj 2010 - 03:27 #10
Fandt du ud af det?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2010 - 10:07 #11
http://www.pcworld.dk/art/11670?a=rss&i=0
der kan du købe et abonnement hos overlay (kanp 60kr/md) og skifte mellem de 12 lande (inkl dk), som de har servere i.