Avatar billede stankey Nybegynder
15. april 2010 - 12:53 Der er 3 kommentarer

Video i m2v1 codec fra Mac afspilles med PC - hvordan?

Hey.

Jeg var på studietur for 3 uger siden og i den forbindelse optog en af mine kammerater en masse videoer, som jeg nu har fået af ham. Han har en macbook og "uploadede" alt videomaterialeret fra bånd til sin macbook. Jeg har fået filerne nu, det er almindelige .mov-filer, men jeg kan ikke afspille dem på min PC (har ingen Mac selv). Det eneste den afspiller er lyd, men altså intet billede. Quicktime-player kan ikke afspille dem, det kan VLC-player heller ikke. VLC-player kalder videoen for m2v1 codec. Dette codec har jeg aldrig før hørt om, og har søgt på google om det, men det lader til at være ret indviklet.

Jeg håber I kan hjælpe mig!
Avatar billede Vandreren Novice
15. april 2010 - 13:53 #1
Denne cmd applikation er nok det bedste bud på en løsning.
http://www.mindsuburbia.net/2008/08/28/70/

Det lader til at have virket for andre i din situation. Men du har ret i, at det ikke er helt enkelt. :)
Avatar billede stankey Nybegynder
15. april 2010 - 15:31 #2
Mange tak for svaret. Jeg kan dog ikke umiddelbart gennemskue, hvordan jeg skal bruge den fil, jeg har downloadet fra den side. Kan du/I hjælpe mig med det?
Avatar billede Vandreren Novice
15. april 2010 - 16:58 #3
Sidste og eneste gang du afsluttede et spørgsmål er for næsten tre år siden (og du tildelte points til dig selv ved den enestående begivenhed).

Det siger en del om, hvor meget du påskynder hjælpen, du har fået i dette forum.

Jeg vælger at sige nej tak til tilbuddet om at bidrage med yderligere hjælp.