Avatar billede hermann1 Nybegynder
15. april 2010 - 05:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Havde 4Gb tilgængelig Memory, nu kun 2Gb og Maximum 1Gb Supported ? Langsom.

Havde 4Gb tilgængelig Memory, nu kun 2Gb og Maximum 1GB Supported. Har kørt pefekt i 3/4 år efter installation af 2Gb ekstra. Nu langsom, hvad kan der være sket?

IBM T43 har kørt perfekt med 4Gb memory og Windows XP Professional.

Ingen fejl når der køres test.

PCDoctor siger: Maximum Memory supported 1.024Mb, total Physical Memory 2Gb. Memory Bank 1: 1.024 Mb, Memory Bank 2: 1.024 Mb.

Kan der være sket noget med Bios?

mvh
Jørg
15. april 2010 - 06:24 #1
For at begynde ved starten: Hvad siger/skriver BIOS mht. Memory ?

---

PS: Du vil få flere indlæg hvis du 'pænt' vender tilbage til dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/hermann1 (Dem der ikke er grønne)
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede hermann1 Nybegynder
15. april 2010 - 06:31 #2
Bios hvordan ser jeg det?
Hvis jeg under opstart trykker F1, kan jeg se der kun er 2Gb.
mvh
Jørgen
Avatar billede Jensen DK Novice
15. april 2010 - 07:38 #3
hermann1.

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
15. april 2010 - 08:42 #4
Hvis BIOS siger/skriver 2Gb, så er det ikke noget Software her i verden der kan 'lokke' mere ud.

Prøv at fysisk/mekanisk checke RAM klodserne ?
Avatar billede hermann1 Nybegynder
15. april 2010 - 09:04 #5
Jeg prøvede at fjerne ram kortet i bunden, det er en IBMT43, hvor man skal skille maskinen ad (ag tastaturet) for at komme til resten af RAM, så det gør jeg ikke lige nu.

Da jeg fjernede RAM 1Gb i bunden og kørte test, var svaret på PC-Doktor System info, at Memory Bank 2 nu var 0 Mb hvor den før var 1.024Mb.

Tyder det ikke på at den ikke rigtig kan få fat i Memory Bank 3 og 4?, som ikke vises. i System Info. Det er mærkeligt at 2 kort lige pludselig ikke virke.

Jeg undre mig over at PC-Doctor skriver Maximum Memory Supported 1.024Mb?
15. april 2010 - 10:13 #6
(Se lige #3)

Det er BIOS der 'bestemmer' ...
Avatar billede hermann1 Nybegynder
02. maj 2010 - 18:03 #7
Der var og er kun 2 Gb på min IBM Thinkpad T43 og det var ikke problemet. Jeg havde alt for mange automatisk opstartede programmer. Da jeg fjernede dem kører den god igen.
mvh
Jørgen