Avatar billede brian_j Nybegynder
14. april 2010 - 16:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mangler nyere version af opengl

Jeg har et program som kræver en version 1.2 af opengl, og den nuværende er kun 1.1
Jeg har en Lenovo enhanced display adapter på og det er åbenbart den som ikke har mere end version 1.1, jeg kan ikke finde en nyere version, kan det mon passe?

Alternativt har jeg en Trendnet tu2dviv koblet på også men den har heller ikke opengl v. 1.2 eller højere, er der nogen der kan hjælpe med dette?
Avatar billede justrace Novice
14. april 2010 - 18:26 #1
Den korte version går på at det er dit grafikkort der ikke understøtter det. Derfor er eneste løsning er et nyt grafikkort, og er det en bærbar er det en ny bærbar der skal til.
Avatar billede brian_j Nybegynder
14. april 2010 - 19:33 #2
Det var også lidt det jeg frygtede, men heldigvis så er grafikkortet i den bærbare ok, men det er den eksterne usb display adapter der er det svage led, for mit program kan godt kører på selve den bærbare, men hvis jeg afvikler det på den skærm (skærm nr. 2) der er koblet på via usb adapteren, så virker programmet ikke, da opengl ikke er ok.
Så løsningen kunne måske også være at finde en ny usb-adapter, der understøtter nyere versioner af opengl, til min ekstra skærm.
Er der nogen der kender sådan et kort?
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2010 - 21:10 #3
Hvilke skærm udgange er der på din bærbare og hvilke er der ind i din skærm?
Avatar billede brian_j Nybegynder
15. april 2010 - 07:34 #4
Det er alm. vga udgang på PC'en, men der er koblet en "portreplikator" på hvor i der også sidder en vga port, og det er denne de bliver brugt sammen med en usb-vga adapter, så der altså er 2 skærme koblet på den bærbare.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 20:34 #5
Det forstår jeg ikke en dyt af.

Kører du via USB eller VGA?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 20:35 #6
For er det via USB kan du godt glemme det.

USB er simpelthen ikke hurtigt nok.
Avatar billede brian_j Nybegynder
16. april 2010 - 07:22 #7
Det er via usb, da der er tale om en Lenovo X300, hvor portreplikatoren er en usb version. Jeg har dog fundet en usb adapter der understøtter opengl, så den vil jeg prøve.
http://www.diamondmm.com/BVU160.php
Avatar billede brian_j Nybegynder
16. april 2010 - 07:22 #8
John smid et svar, for din deltagelse.