Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 00:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Slideshow m. fade

Hej. har ledt i meget lang tid efter et slideshow som fader et array.. men lader til jeg kun kan finde gamle koder som ikke virker mere..
nogen der ved hvor jeg kan finde det?

tænkte noget a la http://www.eksperten.dk/spm/478961
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 00:51 #1
Roenving har tidligere lavet noget fade til billeder.
Med lidt færdighedder kan du selv lave det til et slide show.
Har selv gjort det tidligere men kan ikke finde koden.
Her er fade udgangspunktet.
http://roenving.users.whitehat.dk/index.html?/WD5Opacity.html
Håber det hjælper.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 09:19 #2
problemet er at jeg ikke er særlig god til javascript =)

men det kan da ikke passe der ikke findes nogle nye koder der er lige til at hapse?
Avatar billede nicolailissau Nybegynder
14. april 2010 - 09:32 #3
Hvis du ikke selv gider at lave det, så tror jeg hellere du skulle lede efter nogle flash slideshows.. Dem er der en hel del af tilgængelige på nettet..
Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 09:43 #4
kan jeg godt få den i content right?
http://idrink.dk/

tænker lightbox når du siger flash slideshow.

billedenavnene kommer også fra databasen
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 10:26 #5
Dette virker i IE.
http://seidelinstokholm.dk/test/slideshow.asp

Fade motoren skal vist bygges om hvis det skal hvis det skal virke i andre browser. Her kan roenvings methode bruges den virker vist i alle browser.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 11:35 #6
problemet er at den ikke fader + men skal ikke have valget om at trykke play osv.

men måske kan man bare ikke finde noget færdig lavet :/?
Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 11:44 #7
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex14/fadeinslideshow.htm

fandt den her.. den virker som den skal, i firefox ihvertfald.

ser den okay ud ?
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 11:57 #8
@DonTorro
Kom nu ind i kampen.
Du kan sgu da ikke forvente at jeg sidder og laver siden for dig.
Du kan jo bare sætte den til at starte automatisk.
Avatar billede DonTorro Nybegynder
14. april 2010 - 12:22 #9
@sluppermanden
regner ikke med DU laver det for mig, men har set mange koder til slideshows med fade, det var bare gammelt javascript..
har fundet en der virker nu som du kan se.

bare smid svar. tak for hjælpen =)
Avatar billede sluppermanden Nybegynder
14. april 2010 - 20:07 #10
Cool.
Det kunne eventuelt være en hjælp til andre hvis du postede et link til det slideshow du havde fundet. Så kunne andre slippe for at spørge. :)
Avatar billede DonTorro Nybegynder
15. april 2010 - 12:25 #11
Det har jeg gjort i #7 =)