Avatar billede greenstreet Nybegynder
13. april 2010 - 23:37 Der er 7 kommentarer

CPU-køler kører konstant il Windows 7

Hej derude
Køleren kører konstant efter jeg har installeret WIndows 7, 32 bit. Alle drivere er efter hvad jeg kan se up to date, selv BIOS'en. Køleren kører også selv om der er meget lav aktivitet på PC'en - en HP Notebook 8510P.
Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:22 #1
Har du tjekket på på hvad dine temperaturer er? hent evt. enten speedfan, eller realtemp programmerne, og se hvordan det er?
Avatar billede greenstreet Nybegynder
14. april 2010 - 08:57 #2
Har nu hentet Speedfan og den viser:
Local temp: 45
Remote temp: 45
Local temp: 42
Remote temp: 47
Core 0: 47
Core 1: 47
- og alt dette hvor PC'en blot kører i tomgang, dvs. uden åbne programmer udover startprogrammer.
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 09:01 #3
Okay, det er jo ret stabile temperaturer. Kan du ændre hastigheden i speedfan ?
Avatar billede greenstreet Nybegynder
14. april 2010 - 09:35 #4
Nej, - der er i hvert fald ikke noget at ændre under fanebladet "Speeds".
... Noget andet er at det lader til at jeg alligevel ikke har fået opdateret BIOS'en. Har fundet en opdatering på HP's hjemmeside, downloadet den og lavet en BOOT på en USB-nøgle. Menn jeg kan ikke boote fra denne nøgle - "invalid filesystem"... Hvad gør jeg, eller: hvordan opgraderer jeg BIOS'en??
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 09:43 #5
Avatar billede greenstreet Nybegynder
14. april 2010 - 09:50 #6
Opdateringerne til BIOS henter jeg her: http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareIndex.jsp?lang=en&cc=us&prodNameId=3355680&prodTypeId=321957&prodSeriesId=3355678&swLang=8&taskId=135&swEnvOID=1093
Jeg henter alle fire opdateringer. De tre mindste (nr. 1,2 og 4) installeres uden problemer, men den fjerde kræver at jeg opretter en bootable disk eller USB-nøgle. Dette gør jeg så, sætter PC'en til at boote fra nøglen, men ovennævnte fejl opstår ("invalid filesystem").
Avatar billede greenstreet Nybegynder
14. april 2010 - 09:58 #7
- Så ikke lige dit svar. Tjekker op på det senere idag...