Avatar billede djinkx Nybegynder
13. april 2010 - 15:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ny GPU og CPU til min Shuttle SD37P2 - hvilke??

Hej gutter,

jeg føler jeg trænger til en opdatering af mit lille barn. Jeg har pt siddende følgende i min maskine:

CPU: Intel Core2Duo E6600 2,4 GHz (LGA775 socket)
GPU: Nvidia Geforce 8800 GTS 380MB GDDR3 (PCI Express x16)

Mit behov er en maskine der i hvert fald kan følge med i de nye spil (eksempelvis Battlefield Bad Company 2), men ikke nødvendigvis på max - for det kan jeg nok ikke forvente mig i det prisleje jeg søger at opgradere.

Jeg har enormt svært ved at finde rundt i det loppecirkus af et hardware marked der er, og er derfor også usikker på i hvilken retning jeg skal gå. Især fordi jeg ikke vil bruge uanede mængder af moneter.

Jeg har et max på omkring 2-2500 kr inkl moms.

Gode råd tages imod med kyshånd.
Avatar billede besle Nybegynder
13. april 2010 - 19:41 #1
Hvordan er dine ram?
Kunne være dejligt at vide hvilket bundkort du har, for at se hvilke processor typer du understøtter (Dual/quad core)

Men for at komme med et seriøst bud:

Quad Core:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=365999      1275 kr.

Jeg ved ikke om dit bundkort understøtter Crossfire:

Men to af disse HD4650 :
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=378934  379 kr.

ellers:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=579147  1175 kr.
Avatar billede djinkx Nybegynder
13. april 2010 - 22:05 #2
Tak for dine forslag. Du kan finde specs på mit bundkort herinde:

http://www.sudhian.com/index.php?/articles/show/shuttle_sd37p2_review/

Så vidt jeg ved understøtter det ikke quad core.

Jeg har iøvrigt 4 GB ram.
Avatar billede besle Nybegynder
13. april 2010 - 22:17 #3
Her ser jeg straks et problem, nemlig at strømforsyningen egentlig ikke er ret stor? Den er "kun" 400 watt, og jeg mener at de fleste grafikkort nu om dage, som minimum skal have en 400-500 watt. nogen helt op til 750 watt.

Men istedet for en quad core, kan dette være sagen :
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=344771
Avatar billede djinkx Nybegynder
13. april 2010 - 22:51 #4
Jeg tror umiddelbart også, pga. strømforsyningens størrelse, at jeg skal vælge et grafikkort fremfor at køre Crossfire der anvender noget mere. Men har du hogle anbefalinger som vil give en nævneværdig forandring i forhold til hvad jeg har nu?
Avatar billede djinkx Nybegynder
13. april 2010 - 22:58 #5
Vil den CPU du har vist mig iøvrigt fungere med 1333MHz FSB, når bundkortet ifølge det review jeg henviser til, står noteret til at understøtte 800 og 1066? Eller har de bare noteret det, for at fortælle at det dengang det blev lanceret understøttede de daværende gængse standarder?
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 08:03 #6
Jeg tror at i det tilfælde vil FSB højst sandsynligt blot underclocke sig selv, hvilket nok ville gøre CPU´en ustabil. men jeg kan ikke svare præcist på det. Dog kan det være, at en Bios update ville være en god idé i mange henseender, især da jeg har læst at det muliggør brugen af DDR2 800mhz ram. Derudover har jeg læst, at bundkortet gerne skulle understøtte en quad core, så det skulle gerne være en mulighed endnu.
Derudover tror jeg at du godt kan tage en HD5770 og smide i, da grafikkortet ikke tager forfærdeligt meget strøm, når det er "stressed"

Quote fra http://www.techspot.com/review/209-ati-radeon-hd-5770/page11.html
"The Radeon
HD 5770's power consumption levels were about what we were expecting. The idle consumption was a little higher than we would have wanted, that said, with a load result of 284 watts (for the complete system) the Radeon HD 5770 uses considerably less power than the Radeon HD 4870 and GeForce GTX 260 graphics cards."

Kilde:
http://www.testfreaks.co.uk/barebone/shuttle-sd37p2/

Bios:
http://global.shuttle.com/download03.jsp?PI=187&PL=1
Avatar billede djinkx Nybegynder
19. april 2010 - 00:08 #7
Jeg har ikke glemt dig. Jeg kigger lige på de muligheder du har foreslået.
Avatar billede besle Nybegynder
19. april 2010 - 07:59 #8
Selvfølgelig :)
Avatar billede djinkx Nybegynder
23. april 2010 - 22:27 #9
Jeg har nu investeret i et 5770 Sapphire Vapor X. Glæder mig vildt til at modtage det i næste uge.

Tak for tippet.