Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
12. april 2010 - 18:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Performens monitor og rapporter

Hej Alle

Jeg har brug for at sætte performens monitor op og samle rapporter fra 263 servere. Alle er HP Proliant.

Hvordan undgår jeg at skulle ind på alle 263 og sætte monitoren op og derefter hente alle rapporterne en af gangen?

Jeg må ikke installere noget på serverne grundet politik.

Der er en MOM-agent og server på alle serverer. Jeg kan heller ikke få skabt en særlig rapport der.
Avatar billede leif Seniormester
12. april 2010 - 21:44 #1
Dvs. du må heller ikke bruge SNMP ?

Hvor dybt skal du monitorere ?
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. april 2010 - 10:09 #2
Der er SNMP !

Har fundet en standard rapport i MOM der hjælper men mangler % usage memory.

Jeg skal til at planlægge en server-konsolidering(?) og skal derfor finde ud af om der er mulighed for at slå servere sammen.
Avatar billede leif Seniormester
13. april 2010 - 10:46 #3
Jeg bruger Cacti til at overvåge og lave graf på fx. MEM via SNMP, CPU usage, Trafik forbrug osv.
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. april 2010 - 14:32 #4
Kan ikke sættet den nødvendige PHP-server op
Avatar billede midgaardsorm Nybegynder
13. juli 2010 - 14:36 #5
projekt skrottet