Avatar billede bjss Nybegynder
11. april 2010 - 19:10 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

To router og et internet.

Hej Alle.

Jeg står i et mindre problem som nu begynder at blive større.

Jeg skal have koblet en router til en anden router, da jeg har noget ip telefoni, printer m.m som kræver lan stik.

Jeg har trukket et lankabel fra loftet og sat det fra port 1 i en D-Link Xtreme G DI-634M 108G til min nye router (D-Link DIR-600 Wireless 150) i internet port. Min nye router kommer også frem, men der er ikke hul igennem til internet. Hvis jeg sætter kabel i port 1 fra DIR-600 til computer får jeg forbindelse men ikke til internettet.

Hvad gør jeg forkert ?
Kan man ikke sætte de her router sammen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
11. april 2010 - 19:45 #1
Jeg har på et tidspunkt koblet to routere sammen på den måde du beskriver uden problemer.
Jeg ændrede ikke i indstillinger, og kunne endda få den bærbare computer til at installere printer fra min stationære.
Så kan ikke helt se hvorfor du ikke skal kunne det samme.
Kan måske være noget firewall der laver balladen. Men er ikke sikker desværre.
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. april 2010 - 19:49 #2
Jeg vil mene at du skal have den første router (som er forbundet til den router der er internet forbindelse til) til at fungere som en switch, så alt er på samme netværk.

"You use a router as a switch by turning off dhcp. You connect a crossover cable from one port on the to-be-used-as-switch router to one of the routers switched ports. You can't use the wan port to connect."
Avatar billede bjss Nybegynder
11. april 2010 - 20:22 #3
Jeg vil gerne have 2 netværk, da det ene bruges til erhverv, og andet til privat.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. april 2010 - 20:41 #4
bare til test - deaktiver firewall på begge routere - hvis det virker, så aktiver firewall på den ene, og sæt den op så det stadig virker - derefter aktiver firewall på den anden, og ret, så den virker. Simpel fejlsøgning.
Avatar billede bjss Nybegynder
11. april 2010 - 20:52 #5
Har jeg prøvet, men det hjælper ikke
Avatar billede nicidem Nybegynder
11. april 2010 - 20:54 #6
Hvis du vil køre på 1 netværk:
http://www.ehow.com/how_4527815_two-routers-one-home-network.html
Her bruges den ene router som en switch.

Hvis du vil have 2 adskilte netværk:
http://forums.speedguide.net/showthread.php?t=143703
Her fungerer den som en gateway. Hvor der bruges forskellige netværks adresser på hver side af gaten.
Avatar billede m_soender Nybegynder
11. april 2010 - 22:38 #7
Nu er det vel ikke det samme IP range som begge dine DHCP servere deler ud af. Hvis den router du har "tættest" på dit internet deler ud i 192.168.0.x skal den anden router dele ud i f.eks. 192.168.1.x. Hvis det er samme range du bruger på begge router ved den nye router ikke hvor den skal sende pakkerne hen, da den vil have den samme ip som dens egen default gateway.
Avatar billede bjss Nybegynder
16. januar 2013 - 23:54 #8
lukket.