Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
11. april 2010 - 15:11 Der er 2 kommentarer

Sort skærm på bærbar

Hey allesammen  :)
Jeg har et lille (STORT!) problem som jeg håber i kan hjælpe med
Jeg sad i går og lave opgave på min bærbar og der var intet galt der, men så her i morges da jeg skulle tænde den var skærmen bare helt sort den startede op og det hele men der var bare ikke noget billede. Jeg prøvede så at sætte den til tv'et med hdmi og der virker det, men vil jo gerne have billedet tilbage til bærbaren. nogen forslag?
På forhånd tak
Gizmo
Ps. har været inde og se i skærm indstillinger, men kan simpelthen ikke finde noget hvor jeg ligesom aktivere skærmen?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
11. april 2010 - 17:55 #1
Det sker desværre en gang imellem at baggrundsbelysningen går i stykker på en fladskærm... - det kan ikke (betale sig at få) repareret.

Hvis du kigger godt efter på den ellers sorte skærm - så kan du måske se at billedet faktisk er der alligevel - der er bare ikke noget lys.

Men du kan selvfølgelig også være kommet til at slå den permanent til ekstern skærm - der er typisk en tastekombination til at skifte med - normalt FN tasten og en af F-tasterne. Siden du har haft sat ekstern skærm på, gætter jeg dog på du er klar over det i forvejen, hvilket får mig til at gætte på at det altså er baggrundsbelysningen der er gået ad fløjten.
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2010 - 06:53 #2
Hvis du kan ane et billede på skærmen, er det typisk inverteren der er gået, den koster omkring 400 Kr som reservedel, og er ikke så svær at skifte selv, skriv lige hvad det er for en model, og type.