Avatar billede disconico Nybegynder
11. april 2010 - 02:54 Der er 8 kommentarer

Asus Aspire One D150 wifi problem

Hej derude.
Jeg har lovet en ven at fixe hans Asus Aspire One D150 da han havde fået virus. Computeren var før installeret med windows xp home edition, og jeg har nu installeret windows xp pro sp3 på den.. alt er iorden og virker, bortset lige fra EEN ting. Wifi..

Nede i højre side uden på "kabinettet" sidder der en lille switch som kan skifte imellem 3G eller wifi. Når jeg slår den over på 3G lyser der en lille grøn lampe, for at indikere at den er slået til. Ligeledes sidder der en LED på den anden side, når splitten bliver flyttet over på wifi. MEN.. Når jeg forsøger at slå den på wifi sker der bare intet.. Ingen lys i led'en, inden reaktion på skærmen eller noget som helst.
Når jeg forsøger at installere en driver til WLAN skriver den at jeg skal indsætte wlan kortet, eller hvis der er en switch, skal jeg slå den over på wifi.. - Hvilket jo ikke kan lade sig gøre, da den ikke reagerer når jeg flitter switchen.

Jeg har forsøgt med diverse drivere, og støvsuget google med alt hvad jeg har kunnet finde. Men kan simpelthen ikke finde nogen som har oplevet det samme som jeg oplever..

Min tanke ligger lidt på om det evt kunne hjælpe at opdatere BIOS'en, men ved ikke om det ville gøre nogen forskel?

Håber der sidder en klog person derude, som kan hjælpe mig med dette..

Mvh :)
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2010 - 07:22 #1
Øhmm, med den kanp kan man enable/disable wifi.
Hvis wifi er aktivt, vil der være et grrønt lys ovenover knappen.

Om funktionen er OS bestemt ved jeg ikke ?
Men ved logon screen, hvis jeg prøver at disable wifi inden logon, virker det ikke.

Men hvad siger den i kontrolpanel om wifi kort ?

Er der onboard 3g ?
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2010 - 07:25 #2
Avatar billede showsource Seniormester
11. april 2010 - 09:06 #3
Hov, den jeg har, er en D250 der er måske forskel på det wifi halløj ?
Avatar billede disconico Nybegynder
12. april 2010 - 18:55 #4
Hejsa, tak for dit svar. Er godt klar over den vil lyse grøn hvis wifi er slået til. problemet er bare at jeg ikke kan slå det til.

Har installeret alle drivers, bortset fra wlan driveren, da den ikke kan installeres, grundet pc'en ikke kan finde wlan kortet.. men hvorfor?? Det virkede inden jeg formaterede computeren, så tvivler stærkt på at kortet er defekt! Der må være noget andet galt.... men hvad?
Avatar billede showsource Seniormester
13. april 2010 - 01:04 #5
Er der et et gult halløj på wlan i:
Kontrolpanel => System => Hardware => Enhedshåndtering

?????

Ellerr et rødt kryds ? ( deaktiveret )

Hvad med bios ?
På min er eneste "biosnetværk" noget med
"Enable networkboot" og en mulighed som bootoption.

networkboot er Enabled.
Men har næppe noget med dette at gøre ?
Avatar billede disconico Nybegynder
14. april 2010 - 11:08 #6
Hejsa, tak for jeres svar. Har fundet løsningen. Eller, dvs en tilfældig gut som kom forbi fandt løsningen. Jeg har hele tiden troet det var et atheros netkort som sad i, men det viste sig så at være et broadcom. Fyren var ind og tilføje en nøgle i registrerings databasen, for at win kunne finde netkortet, og så kunne han installere en driver bagefter. Hvad han har gjort i reg databasen helt præcist aner jeg ikke, men nu virker det :)

Det viste sig så hvis andre skulle få samme problem, at jeg skulle have restoret computern ved at holde alt + f10 nede ved boot, så skulle det hele komme helt af sig selv, med drivers, windows og det hele..

Men tak for jeres tid og jeres svar :)

Mvh.
Avatar billede showsource Seniormester
14. april 2010 - 17:36 #7
Husk at lægge et svar selv, og så acceptere det. :O)
Godt det virker nu :O)
Avatar billede disconico Nybegynder
14. april 2010 - 20:22 #8
:) yes!