Avatar billede visto Professor
10. april 2010 - 13:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem med at sende mail til en hotmail-adresse

Jeg bliver forhindret i at sende mails til hotmail-adresser. Fejlmeddelelsen fortæller at modtagerne bliver afvist af serveren, serverfejl 550, hotmail does not accept emails from this service. Der henvises til http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=24252 (jeg har tdc bredbånd).
TDC support kendte godt problemet og sagde, at jeg for udgående post skulle 1) ændre smtp.mail.dk til asmtp.mail.dk, 2) ændre porten for udgående post fra 25 til 587.
Hvis jeg foretager disse ændringer, spørger programmet efter brugernavn og password til serveren. Disse er dog udfyldt i dialogboksen, og selv om jeg genindtaster manuelt, kan mailen ikke sendes. Det gør ingen forskel om porten står til 25 eller 587.
Hvis jeg forsøger mig med port 587 og smtp.mail.dk, får jeg fejlmeddelelsen: Der opstod en TCP/IP fejl underforsøget på at oprette forbindelse til serveren...Fejlnummer 0x800CCC15.

Den konto der volder problemer er ikke en tdc konto men en der er knyttet til domænet til min hjemmeside. (Og det har virket med de gamle indstillinger i adskillige år uden problemer.)

TDC henviste mig til dem der hoster min hjemmeside (clichehosting), for at høre om der var en eller anden indstillig på deres server, der gav problemer, men de har week-end-lukket. Så for det tilfælde at nogen kan hjælpe mig inden mandag, prøver jeg her.

En sidste detalje: Mine mail-konti hos TDC står til asmtp.mail.dk, og virker både med port 25 og 587.
Avatar billede 2Mida Praktikant
10. april 2010 - 17:48 #1
Tdc's smtp server blev spærret af hotmail i påsken.

Du skal bruge mail.<dit domæne>.dk som udgående server, klik brug samme password som indkommende og brug port 587
Avatar billede loevstroem Nybegynder
10. april 2010 - 17:56 #2
TDC's gamle mailserver (smtp.mail.dk) blev blokeret af Hotmail samt Yahoo i påsken. Har du en TDC mail-adresse, skal du derfor nu istedet benytte asmtp.mail.dk.

Medmindre du betaler for en fast IP-adresse og har fået TDC til at åbne for port 25 (dette er en service, såfremt du betaler for fast IP), skal din udgående mail port være konfigureret til port 587 - uanset om det er en TDC mail-adresse eller en udbudt andetsteds.

Som 2Mida yderligere beskriver har TDC via asmtp.mail.dk valgt at blokere for afsendelse af mail med egen mailserver. Dette kan du dog stadig igennem deres gamle mailserver smtp.mail.dk.

Såfremt du ønsker at afsende mails på en TDC forbindelse, skal du derfor benytte port 587 samt din egen mailserver adresse@ditdomaine.dk.
Avatar billede weblex Nybegynder
10. april 2010 - 19:50 #3
Jeg er Dansk Kabel-tv kunde, som kører via TDC´s mailservere. De har udgivet følgende lille vejledning, som måske kan anvendes. De nævner altså ikke noget om port 587, så det kan godt være den ikke dur i dit tilfælde. Men den gjorde i mit:

http://www.danskkabeltv.dk/kundecenter/find-hjaelp/bredbaand/e-mail-opsaetning
Avatar billede visto Professor
10. april 2010 - 20:30 #4
2Mida gav i al sin enkelhed løsningen, som virker.

>loevenstroem: Tak for input. Som nævnt i mit indledende indæg står mine tdc-konti allerede til asmtp.mail.dk.

Jeg takker også weblex for forsøg på at hjælpe, men som nævnt var problemet allerede løst via 2Mida's anvisninger.

God week-end.
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2010 - 16:30 #5
@loevstroem:
Vil du ikke uddybe dit indlæg #2 mere i detaljer?
Jeg sidder med samme type problem, men har endnu ikke fået løst det.

Du skriver:
"Såfremt du ønsker at afsende mails på en TDC forbindelse, skal du derfor benytte port 587 samt din egen mailserver adresse@ditdomaine.dk."

Hvordan benytter man sin egen mail-server?
Avatar billede loevstroem Nybegynder
20. november 2010 - 21:35 #6
Steeven - hvad hedder den pågældende mailadresse du har problemer med?
Avatar billede Slettet bruger
20. november 2010 - 23:34 #7
Den hedder
[navn]@tdcadsl.dk