Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 02:41 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

lyd [haster]

Jeg sidder her med en TOSHIBE Satellite Pro series bærbar pc. Førhen har jeg kørt med Windows ME, men valgte idag at skifte til 2k. Som lydkort sidder der et YAMAHA PCI-lyd (DS1xNative) eller lign i.

Mit problem er at efter jeg har skiftet til 2k skratter min lyd og den har svært ved at afspille mp3 filer korret (delvist det svinger i hastighende i afspilningen)

Nogle der ved hvor problemet ligget og løsningsmulighederne ligger, eller hvor man evt. kan hente en nyere driver til mit lydkort.

mvh.
Kenneth
Avatar billede superib Nybegynder
20. juli 2001 - 02:43 #1
Du har prøvet producentens hjemmeside for ny drivere ik?... :)

Sidder der et Yamaha lydkort i eller et \"eller lign.\"???
Avatar billede chrthegreat Nybegynder
20. juli 2001 - 02:44 #2
Prøv at afinstaller og så geninstaller din afspiller. Det er næppe lydkortet. Sørg for at du har de rigtige drivere!

\\\\Natch2000
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 02:45 #3
jeg ved ikke hvor producentens hjemmeside ligger?

Der sidder et Yamaha lydkort i...
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 02:47 #4
det er ikke min afspiller, for den skratter også lidt i windows start introen der...

Der er andre fra jeg kender der har haft samme problem og de løste det på en eller anden hightech måde :) men dem kan jeg ikke få fat på lige nu
Avatar billede superib Nybegynder
20. juli 2001 - 02:53 #5
Jeg tænker lige højt... Kan det være et buffer problem??

Lydkortet har en buffer... vis det er lydkortet så kan en ny driver måske hjælpe...

Windows/programmet har også en lydbuffer som man kan justere...
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 02:55 #6
jeg tror det er noget med det buffer værk at gøre, for jeg har testet lyden på nogle forskellige hertz og buffer (har ikke forstand på det, så det kan godt være det er noget vrøvl) og på nogle køre det godt og andre ik
Avatar billede superib Nybegynder
20. juli 2001 - 02:57 #7
Hvilket program bruger du??
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:01 #8
Winamp... men det er ikke kun i winamp, også i selve 2k og media player
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:02 #9
hvor kan man helt præcist se hvilket lydkort man har? jeg har fundet denne side, men ved ikke om de kan bruges http://www.yamaha.com/lsi/support/downloads.htm
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:02 #10
hvad model er det du har
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:04 #11
altså toshiba sattelite pro xxxx
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:06 #12
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:09 #13
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:10 #14
har selv haft det samme problem med lyd på en ibm computer og der var det et driver problem, troede jeg hørte smølferne en gang imellem.
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:13 #15
dette skulle være dit lydkort Yamaha YMF744B-R
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:20 #16
og den driver jeg er igang med at hente nu skulle virke til det?
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:21 #17
jepper den er fra toshiba til w2k til din model
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:23 #18
jamen det er jo ikke en 4300 jeg har, men en 4200, men jeg tror det er sammen lydkort?
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:26 #20
hmm død link vis men er til Satellite Pro 4260DVD, 4280XDVD, 4280ZDVD, 4300 Series
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:28 #21
men den virker til min så ik? fattede ikke lige det du skrev :)
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:31 #22
jo det skulle den bestemt gøre
Avatar billede maínframe.subnet Nybegynder
20. juli 2001 - 03:31 #23
Men du får i hvert fald de 200 point om det virker eller ej, det får vi at se.

Tak for tålmodigheden!
Avatar billede sofficer Nybegynder
20. juli 2001 - 03:34 #24
takker mange gange og håber du for det til at virke kender selv irretationen ved sådan et problem