Avatar billede Wesser Nybegynder
09. april 2010 - 13:38 Der er 4 kommentarer

Skifte dataserier

Jeg har et søjlediagram med 3 værdier: Gennemsnit, budget og måneden.

Pointen er, at jeg kun ønsker disse 3 søjler, men ønsker en måde, hvorpå man hurtigt og idiotsikkert kan skifte mellem dataserierne for de forskellige måneder.

Min oprindelige ide var at lave 12 knappper med makro i excel, med navnene på de 12 måneder.
Et tryk på knappen "April" skulle så betyde, at søjlen "måned" brugte dataserien fra April, knappen "Marts" skulle så betyde at diagrammet viser dataserien for Marts etc.

Kan en sådan løsning lade sig gøre?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2010 - 14:12 #1
Ja - via VBA & velkommen til....
Avatar billede Wesser Nybegynder
09. april 2010 - 14:27 #2
Tak for velkomsten

Men hvordan er kommandoen så? Har nemlig rodet med VBA og kan ikke helt gennemskue det. Evt. hvis nogen har et nyttigt link?
Avatar billede supertekst Ekspert
09. april 2010 - 14:32 #3
Selv tak.

Prøv at indspille en makro, der netop tager udgangspunkt i et ark med de ønskede data for een måned.

Så kan du se den VBA-koden, som dette skaber...
Avatar billede pej-delphi Nybegynder
10. april 2010 - 21:42 #4
Jeg ville måske vælge en dropdown med de 12 måneder istedet for de 12 knapper...