Avatar billede kennetm Nybegynder
09. april 2010 - 11:08 Der er 7 kommentarer

Befordringsfradrag - antal dage

Jeg håber der er nogle kloge hoveder derude, som kan hjælpe mig!

Jeg bor i Sønderjylland, men arbejder i København. Dvs. jeg arbejder hjemmefra 2 dage om ugen, og er på kontoret i København 3 dage om ugen. Jeg overnatter i København de 3 dage. Jeg tager fx afsted tirsdag morgen, og kommer hjem torsdag aften.

Mit spørgsmål er nu:
Hvor mange dage kan jeg beregne fradrag for? Jeg mener at jeg kan trække fradrag for de 3 dage jeg er væk hjemmefra, uanset at jeg ikke rejser frem og tilbage hver dag (hvilket er nærmest umuligt da turen tager knap 4 timer hver vej).
Avatar billede beorn Nybegynder
09. april 2010 - 11:16 #1
du har kun fradrag for realt kørte kilometer, dvs kun for de dage hvor du kører frem og tilbage.

betaler din arbejdsgiver noget for at du kører så langt?
Avatar billede kennetm Nybegynder
09. april 2010 - 12:32 #2
Øv. Det ændrer mit regnestykke markant.

Nej, min arbejdsgiver betaler ikke en krone, det var vores eget valg at flytte. Det er nu også kun en midlertidig løsning, forhåbentlig finder jeg arbejde lidt tættere på hjemmet.
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 12:38 #3
der er nogle regler for diæter pga dobbelt husholdning - tjek med en revisor - eller bare spørg skat.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2010 - 13:23 #4
Der er noget der kaldes diæter - det kan ske du falder ind under sådan en ordning....

Jeg har selv i lignende tilfælde skrevet, og fået svar fra SKAT - det bør du også gøre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. april 2010 - 13:24 #5
Hvad f...? :-D - Claes57 seneste kommentar var da ikke synlig da jeg skrev....
Avatar billede claes57 Ekspert
09. april 2010 - 13:38 #6
nogle gange opdaterer den i klumper - jeg har selv 'været der'
Avatar billede kennetm Nybegynder
09. april 2010 - 14:56 #7
OK, det vil jeg prøve at undersøge. Jeg kan ikke udnytte reglerne om dobbelt husførelse, eftersom afstanden er af private årsager.