Avatar billede goof78 Nybegynder
09. april 2010 - 08:38 Der er 7 kommentarer

Skifte kølerholder på socket 478?

Har "arvet" en nogenlunde pc med tilbehør, som skulle erstatte sønnens trætte AMD K6.

Da jeg ville skifte cpuen ud med en større P4 processor, knækkede de tapper som bøjlerne til køleren skal gribe fat i.

Holderen er jo skruet fast, så kan jeg finde et andet bundkort/køler, og skifte holder/køler, eller er skruehullerne mon ikke af en eller anden form for standard?

Jeg vil gerne genbruge bundkortet, da der bla. er indbygget trådløst internet, og nogle andre "gimmicks".
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 09:30 #1
Det er ved at blive en svær løsning uanset om det er rammen på bundkortet så ville jeg tage ud til den nærmeste miljøstation og se om jeg kunne få lov til at skrælle et kasseret bundkort både processorer og kølere er røget op i horrible priser på 478
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2010 - 10:17 #2
denne her passer til sokkel 478

det er vandkøling til ca. 700,-

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

m.v.h
Avatar billede goof78 Nybegynder
09. april 2010 - 10:58 #3
Overvejer at se om jeg kan finde et på et kræmmermarked her i morgen, det var mere om jeg på forhånd skulle opgive, eller om der var en chance for at skruehullerne passer til de fleste "rammer".

Vil ikke ud og ofre et hav af penge på det, så hellere spare sammen og købe en ny til mig selv, og lade min nuværende gå i "arv".

Tak for input, so-fare.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 11:04 #4
Derfor var mit svar også begrænset til de forslag jeg gav
og hullerne i bundkort er standard nogle er med skruer og nogle med plastik tappe med lås.
God jagt
Avatar billede Poko1 Ekspert
11. april 2010 - 22:28 #5
Fande du noget?
Avatar billede goof78 Nybegynder
12. april 2010 - 06:30 #6
Hej poko1.

Nej desværre, ham kræmmeren havde 2 socket 478 bundkort, men det så ud til at kølerholderne var "nittet" på med plastik "popnitter", så turde ikke give mig i kast med det. Men må holde lidt øje med om noget dukker op.
Avatar billede Poko1 Ekspert
12. april 2010 - 08:23 #7
Tja det har sikkert forvirret dig det du kalder nitter de ser også sådant ud men de kan tages ud med en synål.