Avatar billede ErLost Nybegynder
09. april 2010 - 08:28 Der er 15 kommentarer

Mister plads på min harddisk

Hej
Jeg har et problem med at der fosvinder plads på min harddisk. Har haft en gammel ven til at hjælpe mig lidt, han har ikke kunne finde nogle fejl. Der er 288GB på, men samtlige mapper og det hele fylder kun omkring 40GB og computeren fortæller mig alligevel at der kun er omkring 3-4GB ledig plads :( Der er prøvet systemgendannelse, et andet virusprogram, diverse scanninger, men vi er løbet tør for ideer nu. Mangler pladsen og ydeevnen da jeg bruger min pc rigtig meget i skolen..

Nåh ja, det er windows vista det handler om...
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 08:32 #1
Prøv at hente programmet Ccleaner, installer det og lad det køre en analyse af hvor meget plads det kan give dig

http://www.ccleaner.com/
Avatar billede gulerodden Nybegynder
09. april 2010 - 08:37 #2
har haft samme problem, når den har analyseret så lad den køre et par gange, altså Ccleaner, det virkede for mig, jeg fik 129 gb fri plads, plads som computeren viste var væk:)
Avatar billede ErLost Nybegynder
09. april 2010 - 09:05 #3
Jeg har prøvet Ccleaner og det har desværre heller ikke virket. Har prøvet det før og har nu hentet det igen og prøvet endnu nogle gange... ingen ændring :(
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 09:17 #4
Hvor meget har du installeret og downloader du noget som helst på computeren ?
Avatar billede ErLost Nybegynder
09. april 2010 - 09:21 #5
Jamen som sagt, så fylder alt hvad jeg har på min computer kun omkring 40GB når man markerer det hele i C-drevet. Jeg har ikke downloaded noget i lang tid så kan ikke forstå hvorfor det bare forsvinder. Jeg prøvede sidste uge da den fortalte mig der kun var en ledig GB tilbage, at flytte alle mine billeder og videoer til en ekstern harddisk og det gav 20GB ledig plads. 2 dage efter var der kun 4GB ledig plads, til trods for jeg kun havde været almindeligt på nettet...
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 09:23 #6
Hvor mange brugere har du på din computer?
Avatar billede ErLost Nybegynder
09. april 2010 - 09:25 #7
Jeg har kun min egen bruger og så en der hedder gæst.
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 09:40 #8
Prøv at køre defraggler kør test på filelisten og se hvor meget der ligger i sidefilerne kør et par gange så kør defraggling.
http://www.piriform.com/defraggler
hvis du ikke har meget ram så smider din Pc meget på HD
Avatar billede ErLost Nybegynder
09. april 2010 - 11:17 #9
Kunne ikke finde ud af hvad du mente med det du kalder at køre test på filelisten, men har sat den til at defragmentere selvom det tager noget tid...
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 11:45 #10
Nede til venstre står der drev fil-liste og søg der skulle du trykke på fil-liste der efter på analyser når det er gjort sætter du flueben i det øverste felt og trykker på defragmenter når den har gjort det kan du se om og hvor meget der ligger i system volumen information kør et par gange
09. april 2010 - 14:30 #11
Velkommen til ...

Jeg kan godt forstå, at du som ny bruger har svært ved at finde rundt i dette forum.
Det er en dog god ting at vide, at denne kategori er beregnet til fejl og forslag ved brug af Eksperten.dk...
Derfor syntes jeg at du burde have oprettet dit spørgsmål under en anden mere passende kategori...
Avatar billede Poko1 Ekspert
09. april 2010 - 21:18 #12
typisk.
Avatar billede Poko1 Ekspert
16. april 2010 - 06:23 #13
Sådan stopper man etiondlæg der er i gang
Avatar billede heibergg Nybegynder
18. april 2010 - 12:25 #14
Andre er blevet hjulpet med denne:
http://peecee.dk/upload/view/239289
Avatar billede heibergg Nybegynder
20. april 2010 - 09:55 #15
Kan man mon få en respons fra spørgeren?