Avatar billede pablopablo Nybegynder
09. april 2010 - 02:08 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Valg af bærbar

God aften hvad skal man vælge?

Jeg ønsker generelt meget hastighed/performance, dog spiller jeg ikke...

Computerne har forskelligt prisleje - jeg er blot interesseret i at vide, om der findes en bedre all-round computer på de forskellige niveauer, samt hvad I ville vælge...da mærker, kvalitet, support mv. også spiller ind...

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=769757

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DV7-3197EO&pid=716752 - kan findes på tilbud til 9999!

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=716725

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=808249
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 08:33 #1
Hvad skal computeren bruges til ?

Hvad er budget?
Avatar billede frem-ad Professor
09. april 2010 - 19:34 #2
Helt klart en af HP det er dem der har færeste fejl med harddisk - processer - Ram generaldt er deres hardware bedre, det kan jeg bla. se på arbejdet hvad der ryger retur til vores it afdeling og hvad jeg høre rundt omkring er det meget lidt kritik høre om HP generelt og selvfølgelige egne erfaringer.

Hvis det er en af de to du har taget med så er de meget jævne men hvis så har '' http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=DV7-3197EO&pid=716752 - kan findes på tilbud til 9999'' er den lidt mere sikker i presset situationer men!!!
Avatar billede pablopablo Nybegynder
11. april 2010 - 00:34 #3
Hej igen,

Ja jeg har også ret sikker på at det bliver en HP com...var lige forskellige butikker idag, hvor der stod en HP - ikke helt den omtalte model, men noget lignende...og de ser faktisk ret fine ud synes jeg..

Okey - så der er ingen andre mærker som jeg skal tage med i min betragtning? :-)

Hvis ikke, må jeg jo lige tænkte lidt videre over det, men hvor meget forskel er det REELT på de to HP modeller? Dvs. om det er en i5 eller i7 model? Nogen der har prøvet dem begge?
Avatar billede frem-ad Professor
12. april 2010 - 10:20 #4
Det er det eneste mærke jeg gider for deres fejl procent er meget lille..
Men jeg har hørt at Packard Bell er kommet en del efter det..

Lad os tag de forskelligheder der er
Processor
HP Pavilion dv7-3197e - Intel® Core™ i7 processor
HP Pavilion dv7-3130eo - Intel® Core™ i5 processor
Så der har du en mere jævn brug når du presser den, og mærker ikke så meget når flere krævende programmer køre på en gang..

Du har 2GB ram mere på HP Pavilion dv7-3197e som også hjælper på et jævn brug

HP Pavilion dv7-3197e har en stører strøm forsyning så du får hurtigere ladet pc'en op

det er de forskele der er. så hvis du ikke skal presse den til det yderste med eks tegne - video redigering, krævende spil, så synes jeg du skal ta den billigeste, for den kan stadig klare det, det ta'er bare lidt længere tid.
Og hvis det ikke lige er her og nu så hold øje med Bilka de har tit nogle gode tilbud..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
12. april 2010 - 21:23 #5
Hej igen,

tak for info... Jeg synes dog godt nok også at den Toshiba jeg linkede til tidligere ser lækker ud!!

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=716725

eller

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=579108&view=detailed#ProductTabs

Den har stort set de samme spec. som den dyre HP.
Toshiba har da gså altid været i toppen blandt bærbare computere...er de ikke stadig det??
Avatar billede frem-ad Professor
13. april 2010 - 09:13 #6
lækker eller Godt?
Ja toshiba er udmærket men de bøvler lidt med deres skærme. Og deres fejl procent er noget stører. På fleste af deres tastaturer skal man huske på de ikke er på dans men på et af de andre skandinavisk sprog men hvis man skriver blind skrif er det jo lige meget. Ja jeg kan godt se du får mere for pengene.
Bærbare kan man groft sagt dele inde i nogle grupper. (på en 2 årig skala)
1: HP - Dell - Apples iPad
2: Asus - Packard Bell - Toshiba
3: Sony -  fuji siemens - Tablet-pc
4: Lenovo - Acer - Gateway

Ja der er mange flere men det her er lille udsnit.....
Avatar billede pablopablo Nybegynder
13. april 2010 - 21:01 #7
Okay, jamen hvis der virkelig ikke er noget som kan hamle op med HP, såååå....er det vel blot at beslutte om det skal være en 17,3" eller en 18,4" skærm....

Er egentlig mest til 17,3" udgaven, ikke pga. at jeg skal slæbe rundt på den i det daglige, med mest fordi den virkelig er ret stor...de kører naturligvis forskellige opløsning...men vil det også påvirke opløsningen på en ekstern skærm? Jeg mener, vil de begge kunne kører 1920 x 1080 hvis jeg satte en stort ekstra skærm til computeren? 17,3" tommer udgaven kører nemlig normalt 1600 x 900...
Avatar billede frem-ad Professor
14. april 2010 - 09:15 #8
Det skulle du gerne kunne indstille inde i windows til den enkelte skærm.. Jeg ville også ''nøjes'' med 17 tommer for når man skal have den med, tasker til bærbare er der heller ikke så stor udvalg til 18¨