Avatar billede RippieUK Nybegynder
08. april 2010 - 11:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Automatic/multiselect uninstaller søges

Hej alle sammen.

Ja som titlen beskriver, er der nogen som kender et uninstaller program der kan automatisk fjerne installerede programmer du vælger?

Grunden til dette er at det firma jeg arbejder for køber OEM pc'er ind og de kommer med en masse crap. Ville være rart hvis jeg på en liste kunne selecte de ting jeg vil fjerne og programmet så ville køre uninstaller 1 og videre til 2 osv osv.

Andre gode uninstallers der kan fjerne crap helt er også ønsket.

Cheers !!
Avatar billede RippieUK Nybegynder
08. april 2010 - 11:31 #1
Lige nu har jeg fundet:

- Easy uninstaller
http://www.freewareplaza.com/downloads/easy-uninsataller/free-software-easy-uninstaller.html

- Absolute Uninstaller
http://www.glarysoft.com/au.html#

Men det ser lidt ud til at de ikke er i development mere :(
Avatar billede CCodam Nybegynder
08. april 2010 - 19:20 #2
Hvis I vælger at afinstallere alt det BloatWare der følger med OEM pc'erne, så vil jeg foreslå jer at installere en clean version af Windows i stedet for, dette er en langt pænere løsning.
Avatar billede RippieUK Nybegynder
09. april 2010 - 09:02 #3
Jeg kunne ikke være mere enig i hvad du siger, desværre vil min manager ikke købe os en MOLP licens, og jeg bliver hele tiden nødt til at downgrade til xp fra vista på de nye maskiner der kommer ind. irreterende!! :)
Avatar billede ptj_11 Forsker
10. april 2010 - 05:11 #4
En hurtig tanke!
Hvis disse programmer, som du ikke ønsker på dine nye maskiner, kan afinstalleres, så ligger der sikkert også en uninstall.exe til hvert program.
Hvis der gør, så vil du kunne afinstallere dem alle, ved at sætte det op i et script, altså vile du kunne automatisere det.

Du skal selvfølgelig lige væe opmærksompå, at hvis du løser problemet, så får du aldrig overbevist din manager om, at I behøver en MOLP licens(som jeg forøvrigt ikke ved hvad betyder).
/ptj_11
Avatar billede RippieUK Nybegynder
16. april 2010 - 17:39 #5
Lukker denne tråd.